Yrityksen IT on vähän kuin kodin sähkö: ostat sen ja oletat, että se toimii ja on aina saatavilla.

Kun sähköt on poikki, mitään ei tapahdu. Et kuitenkaan lähde itse palauttamaan sähköjä, vaan luotat, että sähköyhtiö huolehtii siitä mahdollisimman ripeästi. Täysin sama pätee IT:hen. Me varmistamme, että järjestelmät pelaavat oli tilanne mikä tahansa.

– Janne Lipiäinen, toimitusjohtaja, Tietokeskus

Perustietotekniikka + kehittäminen
= tuottava liiketoiminta 

Jokainen toimistotyötä tekevä on kokenut tilanteen, jossa monta ihmistä odottaa, että kokouksen etäyhteydet saadaan toimimaan. Jos vaikkapa yrityksen sadalta työntekijältä menee päivittäin 10 minuuttia tietoteknisiin ongelmiin, siitä kertyy yhteensä lähes 17 tuottamatonta työtuntia joka päivä.

Monessa yrityksessä ajatellaan edelleen, että tuottavuus asustelee liiketoimintaohjelmistoissa ja perustietotekniikka on lähinnä “ihan kiva olla olemassa”. 

Mutta perustietotekniikka on liiketoiminnan perusedellytys. Jos työntekijöiden laitteet eivät ole kunnossa, yhteydet sakkaa, dokumentit eivät löydy eikä etätöistä tule mitään, liiketoimintaohjelmistot eivät tuottavuuttasi pelasta.

Tässä kohtaa me astumme kuvaan. Huolehdimme, että yrityksessäsi on käytössä laitteet ja yhteydet, joilla työt sujuvat ja liiketoimintasi kehrää kuin kissa. Etsimme tavoitteisiisi sopivat tekniset ratkaisut ja autamme kasvattamaan henkilöstösi osaamista. Näin yrityksesi kaikki osaset toimivat hyvin yhdessä. 

Meidän tekemisen ydin on se, että sinä saat yhdestä paikasta kaiken mitä työntekijäsi ja liiketoimintasi tarvitsevat pyöriäkseen sujuvasti. Halusitpa sitten laitteita, pilveä, konesaleja, tukea, tai sparrikaveria, saat sen meiltä.

Näin me toimimme

Teemme työmme alusta lähtien kunnolla, jottei myöhemmin tule sanomista. Siksi käytämme aikaa yhteistyön alussa suunnitteluun ja jatkuvassa yhteistyössä kehittämiseen.

1. IT-ympäristön kartoitus

Lähdemme aina liikkeelle sillä, että tarkastamme IT-ympäristösi kunnon. Tämä on vähän kuin lääkärin perustarkastus: katsomme millainen infra sinulla on ja miten se pelittää. Tutkiminen ennen hutkimista helpottaa huomattavasti IT-hankkeiden onnistumista. 

Konsultointi & auditointi: ensimmäistä kertaa IT-palveluja ulkoistavat yritykset

Konsulttimme käyvät IT-ympäristösi läpi etsimällä mahdollisia haavoittuvuuksia ja tsekkaamalla miten nyky-ympäristösi vastaa liiketoimintasi tarpeita. Hyödynnämme tietoja myös myöhemmin tehtävien kehitysprojektien pohjana. Lisätietoa konsultointipalveluistamme täältä.

Vakiintunut IT-ympäristö

Vakiintuneiden IT-ympäristöjen kohdalla teemme tyypillisesti yleisen ympäristön kartoituksen ja otamme ympäristösi haltuun sellaisenaan. Toki, jos huomaamme kehityskohteita, ehdotamme keinoja niiden työstämiseksi.

2. Haltuunotto

Ei ole olemassa kahta samanlaista IT-ympäristöä. Siksi käytämme ensimmäiset 1-3 kuukautta ottamalla sinun IT-ympäristösi haltuun. 

Haltuunotto tapahtuu seuraavissa vaiheissa:

  1. Käynnistys ja suunnittelu
    Sukellamme syvemmälle IT-ympäristöösi ja suunnittelemme palveluiden käyttöönoton.
  2. Toteutus
    Varmistamme, että meidän ja sinun IT-ympäristöt keskustelevat keskenään. Perehdytämme asiantuntijamme sinun ympäristöön.
  3. Pilotointi ja palveluiden käynnistys
    Testaamme toimivatko palvelut sovitusti. Korjaamme, jos jokin ei pelitä.
  4. Päätös
    Käynnistysprojekti päättyy ja ryhdymme tuottamaan kanssasi sovittuja palveluja. Seuraamme edelleen tarkalla silmällä, että kaikki soljuu sutjakkaasti.

 

 

3. Jatkuva palvelu & kehitys

Haltuunoton jälkeen hommat pääsevät kunnolla vauhtiin. Emme kuitenkaan jätä sinua selviämään niiden kanssa yksin. Päinvastoin, näet meitä säännöllisesti.

  • Kuukausittain tsekkaamme miten menee ja rullaako kaikki niin kuin pitää.
  • 2-4 kertaa vuodessa tapaamme yhdessä isommalla porukalla ja käymme läpi kehitysideoita.
  • Omaan, nimettyyn asiakastiimiisi voit olla yhteydessä aina kun haluat. Heidän kauttaan ratkaiset kaikki IT-huolet ja -murheet. Emme pompottele sinua henkilöltä toiselle.
  • Verkkokaupastamme puolestaan hankit kaikki tarvitsemasi laitteet ja tarvikkeet 24/7 toimistolle tai kotiin toimitettuna. Lue lisää.

 

Mietitkö pitäisikö meidän tehdä yhteistyötä?

Jos olet jaksanut lukea tänne asti, mietit varmaakin olisimmeko sinulle sopiva kumppani? Hyvä! Mutta niin kuin suhteissa yleensä, emme ole “se oikea” kaikille. Yhteistyömme sujuu kuin tanssi silloin, kun

  • Olet pk-yritys, jolla on vähintään noin 20 työasemaa (tai sinne suuntaan) ja arvioit, että IT-tarpeesi kasvavat lähitulevaisuudessa.
  • IT on liiketoimintasi moottori tai etsit keinoja tehdä siitä sellaisen. 
  • Olet halukas tekemään IT-ympäristöösi tarvittavia parannuksia yrityksesi liiketoiminnan kehittämiseksi. Haluat varmistaa kilpailukykysi nyt ja tulevaisuudessa.
  • Etsit jatkuvaan yhteistyöhön strategista IT-kumppania, joka ei tuhlaa aikaasi turhuuksiin.

 

Jos löysit itsesi edes joistakin kohdista, ota meihin yhteyttä ja jutellaan lisää!

Vai etkö ole ihan vielä valmis yhteydenottoon? Kurkkaa täältä asiakastarinoitamme ja näet millaisia hommia olemme tehneet erilaisten yritysten kanssa ympäri Suomea.

Tai lukaise 5 keskeistä havaintoa vuosittaisesta IT-tutkimuksestamme, joka kertoo yli 300 vastaajan suulla IT-infran tilasta ja kehitysnäkymistä Suomessa. Mikäli aihe kiinnostaa, esittelemme mielellämme koko laajan tutkimusdatan sinulle etätapaamisen merkeissä. Eikä maksa mitään.

Otahan yhteyttä, niin jutellaan lisää:

Jari Kinnunen Liiketoiminnan kehityspäällikkö 040 754 9903 jari.kinnunen@tietokeskus.fi