Ratkaisemme IT-ongelmat useimmiten jo ensimmäisellä yhteydenotolla, ja saat meihin yhteyden sekunneissa tai korkeintaan minuuteissa. Vaikka asiakkaamme tykkäävätkin meistä (NPS 89), niin emme edellytä sitoutumista määräaikaisiin sopimuksiin. Meiltä järjestyy myös lähituki, kun tilanne vaatii paikan päällä käyntiä. Palvelumme sopii niin kymmenien kuin satojen henkilöiden yrityksille.

 

Miksi IT-tuki kannattaa hankkia juuri Tietokeskukselta?

Asiakaspalvelumme on tutkitusti laadukasta

Olemme kuuluisia nohevista ammattilaisistamme, jotka selvittävät asiakkaidemme IT-ongelmat nopeammin kuin toivoa saattaa. NPS-lukumme onkin hurja 89 (vuoden 2022 keskiarvo)!

Emme ole rakentaneet hinnoittelusta himmeliä

Päin vastoin. Hinnoittelu on selkeää ja se perustuu joko loppukäyttäjien määrään tai käytettyihin palveluminuutteihin.

Käyttäjäsi saavat helpdesk-palvelut nopeasti tutulta tiimiltä

Tuessa vastaavat Tietokeskuksen omat, koulutetut asiantuntijat. Käytössäsi on tarvittaessa kaikki Tietokeskuksen 500 ammattilaista, jos tilanteen selvittäminen vaatii syväosaamista vaikka pilvi-, tietoturva-, tai konesaliratkaisuista.

Emme sido sinua määräaikaisiin palvelusopimuksiin

Voit irtisanoa sopimuksesi päättymään välittömästi seuraavaan kuukauteen.

Saat meiltä IT-tukipalvelut niin PC- kuin MAC-tietokoneisiin.

Tarvittaessa pyydämme apua muualta puolestasi

Tilanteen vaatiessa saamme helposti apua sovellustoimittajilta tai hankimme avun oikealta taholta, esimerkiksi teleoperaattoriltasi.

 

Tietokeskuksen help desk on todella hyvä palvelu. Tietotekniikkaan liittyviä tarpeita ja ongelmia tulee meillä laidasta laitaan, ja jos emme osaa itse niitä ratkaista, heiltä saa aina asiantuntevan avun nopeasti. Help deskiin voi soittaa tai meilata, ja vastaus tulee nopeasti yleensä puhelimitse.

– Teuvo Halonen, talousjohtaja, Molok Oy

Lue asiakastarina

Mitä Tietokeskuksen IT-tukipalvelu sisältää? 🤔

Työntekijät saavat tukea päätelaitteiden, ohjelmistojen ja toimistopalveluiden käyttöön sovittuina palveluaikoina, suomeksi ja englanniksi. Tavoitteemme on ratkaista pulmat ensimmäisellä yhteydenottokerralla, joko puhelimitse, sähköpostitse tai etätyövälinein. Tällä hetkellä ratkaisemme ensikontaktilla jopa noin 75% tukipyynnöistä!

IT-tukipalvelumme (eli helpdesk) ratkaisee nopeasti esimerkiksi tällaiset ongelmat:

  • Työasema on tahmea tai printteri tukkeutuu
  • Salasana on hukassa tai unohtunut
  • Työtekijä ei pääse käsiksi sellaisiin tiedostoihin tai palvelimiin, joihin hänellä pitäisi olla käyttöoikeus
  • Käyttöjärjestelmä tökkii tai herjaa päivitystarvetta
  • Softat tai sovellukset eivät toimi, tai niiden käytössä tarvitaan opastusta (mm. Microsoft-, Adobe-, Chrome-, Firefox-, Winzip- ja F-Secure -ohjelmistot)
  • Etätyössä tarvittavat VPN- tai muut yhteydet ovat solmussa

Voit tilata IT-tukipalvelun yhteyteen myös lisäpalveluita, joiden avulla henkilöstösi arki helpottuu entisestään:

 

”Ulkoistuksen myötä käyttäjätukeen tuli myös kuukausittainen mittarointi, mikä on erittäin hyvä asia. Tulokset ovat olleet hyviä ja näemme mittareista, että kaikki toimii.”

– Tomi Tutti, IT-päällikkö, Consti Yhtiöt Oyj

Lue asiakastarina

Tarvitsetko lähitukea? 👩🏻‍🔧👨🏼‍💻

Joskus tilanne vaatii paikan päällä käyntiä. Lähitukemme on oikeasti lähellä: toimimme usealla paikkakunnalla ympäri Suomen. Tarjoamme lähitukea helpdesk-palvelun lisäpalveluna (hintatiedot näet tästä).

Jos työntekijäsi tarvitsevat apua paikan päällä säännöllisesti tai vaikkapa vain hetkellisesti muutostilanteessa, voimme virittää yrityksesi tiloihin lähitukipisteen. Asiantuntijamme päivystää pisteellä sovittuna aikana. Työntekijäsi saavat apua ongelmatilanteisiin nopeasti sekä opastusta laitteiden ja softien käyttöön.

Lähitukipiste voi olla jatkuvaa toimintaa, tai se voidaan perustaa väliaikaiseksi esimerkiksi toimitilojen muuton tai uusien laitteiden käyttöönoton ajaksi.

Jutellaan lisää

Tietokeskuksen IT-laitteiden logistiikka- ja elinkaaripalveluille on myönnetty ISO 9001:2015 -laatusertifikaatti.

Tietoturva IT-tukipalveluissa 🔒

Käyttäjätukipalvelussa oleellisinta on, että ymmärrämme yrityksenne toimintaympäristön ja keskeiset uhat, joita vastaan haluatte suojautua.

Tyypillisesti käyttäjätukipalvelu koskee pääsynhallintaa ja käyttöoikeuksia. Varmistamme, että oikeat henkilöt pääsevät käsiksi tietoihin, joihin heidän pitääkin ja noudatamme palvelussamme määrittelemiänne hyväksymismenettelyjä sekä käyttöoikeuskäytäntöjä.

Käyttäjätukipalvelu on myös kanava tietoturvaan liittyvien herätteiden vastaanottamiseksi loppukäyttäjiltänne. Tämä tarkoittaa esimerkiksi tilannetta, jossa tietokone on unohtanut lentokoneeseen tai loppukäyttäjä on saanut ilmoituksen virustorjunnalta epäilyttävästä liitetiedostosta.

Tietoturvalliset IT-tukipalvelut

➡️ Asiakkaan tietoturvapolitiikan noudattaminen
➡️ Käyttöoikeushallinta
➡️ Loppukäyttäjien henkilöllisyyden varmistaminen
➡️ Tietoturvailmoitusten kirjaaminen ja eskalointi
➡️ Major Security Incident Management

LUE LISÄÄ TIETOTURVASTA

Kiinnostuitko IT-tukipalveluista?

Jätä yhteystietosi tähän, niin jutellaan lisää:

Niko Lehtonen Palvelumyynti 050 492 5131 niko.lehtonen@tietokeskus.fi