Etkö halua hoitaa laitteisiin ja työasemiin liittyvää ruljanssia itse? Hankkimalla laitteet palveluna säästät aikaasi, hermojasi ja eurojasi.

Tietokeskuksen PCaaS, eli työasemat palveluna on uusi, innovatiivinen ja Suomessa kehitetty IT-laitteiden hankintamalli suurille organisaatioille ja julkishallinnolle. Palveluna hankkiminen tulee syksyllä 2021 mahdolliseksi myös Hanselin kautta.

Palvelumme muuttaa organisaatiosi laitteet kiinteästä kuluerästä joustavaksi kustannukseksi, joka muuttuu kuukausittain  työntekijöiden todellisen määrän mukaan. Ja mikä parasta: koko laitehallinta aikaa vievine ja monimutkaisine prosesseineen on annettu yhden osaavan kumppanin vastuulle.

Palvelulaitteiden tilaus- ja hankintakanavana voit hyödyntää myös Tietokeskuksen uutta, edistyksellistä verkkokauppaa. Alusta voidaan jalkauttaa organisaatioosi halutuille henkilöille, tiimeille tai koko henkilöstölle osto-oikeuksineen ja hyväksymispolkuineen.

Voimme halutessasi luoda integraation verkkokaupan ja yrityksesi käyttämän järjestelmän välille. Näin voit mm. helpottaa käyttäjähallintaa ja nopeuttaa tilausprosessia sekä sisäänkirjautumista yksillä käyttäjätunnuksilla (SSO).

Mitä palvelu sisältää?

Laitteet palveluna -kokonaisuus kattaa koko laitehallinnan ja siihen liittyvien prosessin ulkoistamisen kiinteään kuukausihintaan.

“Tietokeskuksen verkkokauppaan on määritelty sovitut palvelulaitteet ja kokoonpanot, joten tilaaminen käy helposti. Prosessia kehitetään jatkuvasti yhteistyössä sujuvammaksi. Esimerkiksi kannettavan, telakan ja näytön paketoiminen yhdeksi tuotteeksi säästää arjessa monta klikkausta.”

– Kai Kalliolevo, IT-päällikkö, Paraisten kaupunki

Miksi IT-laitteet kannattaa hankkia palveluna?

Merkittävät kustannussäästöt
Laitteiden hankinta ja hallinta perinteisellä leasing-mallilla on isossa organisaatiossa vaikeaa, työlästä ja aikaa vievää. Työläs on myös kallista. Laitteiden hankkiminen palveluna säästää satoja tai jopa tuhansia tunteja IT-asiantuntijoidenne työaikaa vuodessa.

Uudenlaista tehokkuutta, tuottavampaa työtä
Kun aikaa vievä laitteiden hankinta ja hallinta on ulkoistettu, pystytte keskittymään omaan ydintekemiseenne. Byrokratian ja turhan laitteiden kanssa säätämisen sijaan IT-tiiminne  osaaminen vapautuu tuottavamman työn tekemiseen.

Työntekijöillä  on aina käytössään riittävä määrä toimivia työvälineitä
Niin uudet kuin vanhatkin työntekijät saavat toimintavalmiit laitteet nopeasti käyttöönsä. Voit myös vaihtaa laitteesi milloin vain, jos tarpeesi muuttuvat. Rikkoutuneen laitteen korvaamme aina toimivalla.

Budjetointi on helppoa ja läpinäkyvää
Kun kiinteä kuukausihinta ja tarvittavien laitteiden määrä on tiedossa, myös budjetointi onnistuu paremmin eikä riskejä yllätyksiin ole. Kustannusten seuraaminen ja tulevaisuuden budjetointi on helppoa ja läpinäkyvää.

Ennustaminen luo varmuutta ja kustannustehokkuutta
Vastaamme ennusteprosessista ja jatkuvan ennusteen paikkansapitävyydestä yhdessä kanssanne. Kehittyneen ennustemallinnuksen ja tietojärjestelmiemme avulla pystymme huolehtimaan hankinnoista ja logistiikasta pitkälle etukäteen.

Laitteiden saatavuus ja puskurivarastointi
Älykkään laitepuskurimme avulla varmistamme nopeat esiasennukset ja laitteiden toimitukset. Huolehdimme varastoinnista ja puskuroinnista, ja sitoudumme toimittamaan sovitun määrän työasemia, sovitussa ajassa.

Laitteen elinkaaresta huolehditaan alusta loppuun – tietoturvasta tinkimättä
Pidämme puolestasi huolen, että laitekantasi ei pääse vanhentumaan ja että laitteet vaihdetaan juuri oikealla hetkellä. Huolehdimme, että laitteet ovat käytettävissä koko elinkaarensa ajan, jonka jälkeen kierrätämme laitteet tietoturvallisesti.

Millaiselle organisaatiolle palvelu sopii?

  • Organisaatiossasi on yli 500 työasemaa käytössä.
  • Haluat luoda merkittäviä kustannussäästöjä.
  • Et halua tuhlata aikaasi laitehankintaan ja sen monimutkaisiin prosesseihin.
  • Haluatte keskittää IT-henkilöstönne ajan tuottavan työn tekemiseen.
  • Haluatte kumppaniksenne kokeneen suomalaisen IT-toimittajan, joka toimii usealla eri paikkakunnalla.

Lisää referenssejä


Tietokeskus – osaavin kaverisi kaupungissasi

Kotimaisuus – Tietokeskus on 100% kotimainen yritys. Työllistämme Suomessa yli 300 IT-alan osaajaa.

Paikallisuus – toimimme seitsemällä paikkakunnalla ympäri Suomen. Paikallisuutemme ansiosta pystymme mm. takaamaan kilpailijoitamme nopeammat toimitusajat.

Ekologisuus  – huolehdimme, että laitteet ovat käytettävissä koko elinkaarensa ajan, jonka jälkeen ne kierrätetään tietoturvallisesti. Laitteiden uusiokäyttö ja kierrätys toteutetaan kestävän kehityksen ja ISO 14001 -sertifikaatin mukaisesti.

Osaaminen – 
valjastamme koko 300 sertifioiduista osaajasta koostuvan Tietokeskus-jengimme tueksesi IT-ympäristösi kehittämiseen ja tehostamiseen.

Kiinnostuitko palvelulaitteista?

Jätä yhteystietosi tähän, niin otamme yhteyttä mahdollisimman pian.

Antti Sulkumäki Asiakkuusjohtaja, palvelut 040 650 3367 antti.sulkumaki@tietokeskus.fi