Tietokeskuksen Tietoturvapalvelut on tarkoitettu erityisesti liikkuvaan tietotyöhön keskittyville asiantuntijaorganisaatioille.

Palvelun pihvi on tunnistaa tietoturvauhkat ja reagoida niihin tehokkaasti, ennen kuin ne pääsevät aiheuttamaan riskejä liiketoiminnallesi.

Jatkuvan palvelun avulla tunnistamme tietoturvauhat ajoissa 🕵️‍♂️

Asiantuntijatyön suurin tietoturvariski on yhä ihminen: yhä useammin hyökkääjät pyrkivät pääsemään organisaation teknisten tietoturvan suojausten läpi nimenomaan työntekijän kautta. Siksi palvelun ytimessä onkin juuri poikkeavan käyttäytymisen ja uhkien nopea ⚡️ tunnistaminen ja tehokas reagointi.

Ja mikä parasta: saat tarvitsemasi kokonaisuuden selkeästi hinnoiteltuna, kuukausiveloitteisena ja jatkuvana palveluna. Työasemat, palvelimet, pilvipalvelut ja tiedot pysyvät turvassa riippumatta siitä, tehdäänkö töitä yrityksesi sisäverkosta vai muualta käsin.

Tietoturvapoikkeamien hallintakokonaisuus siis tunnistaa, havaitsee, luokittelee, rajoittaa ja toipuu havaituista tietoturvapoikkeamista reaaliaikaisesti, kanssasi sovitun palvelutason mukaisesti.

Kuulostaa hyvältä. Saisinko tarjouksen?

Tietokeskuksen Tietoturvapalvelut koostuvat näistä elementeistä:

➡️ Palomuuri- ja hyökkäyksentorjuntapalvelut
➡️ Liiketoiminnan varmistus- ja jatkuvuuspalvelut
➡️ M365-suojaus ja varmistuspalvelut
➡️ Reaaliaikainen tietoverkon seuranta
➡️ Haavoittuvuuksien hallinta
➡️ Palvelinten ja työasemien virus- ja haittaohjelmien torjunta
➡️ Microsoft-pilvipalveluiden (M365 ja Azure) tietoturvapalvelut
➡️ Tietovuotojen ehkäisy (DLP)

Mikä on tietoturvapoikkeama?

Tyypillinen esimerkki tietoturvapoikkeamasta on tilanne, jossa EDR (eli Endpoint Detection and Response -ohjelma 🤓 ) tunnistaa, että tietyn asiantuntijan työasemaan on putkahtanut haittaohjelma, tai työasema käyttäytyy muulla tapaa oudosti. On siis syytä olettaa, että joku pyrkii pääsemään yrityksesi tietoihin tai verkkoon työaseman kautta.

Miten tietoturvapoikkeamaan täytyy reagoida?

Kun tietoturvapoikkeama ilmenee, saa Tietokeskuksen Tietoturvapoikkeamien hallinta tilanteesta hälytyksen.

Olemme sopineet kanssasi vakavuustason, jonka ylittävissä tilanteissa sähäkästi eristämme työaseman muusta yrityksesi verkosta automaattisesti.

Otamme saman tien yhteyttä työaseman käyttäjään ja varmistamme, että hälytys koskee oikeaa työasemaa. Sovimme käyttäjän kanssa työaseman tietoturvallisesta puhdistamisesta, tai vaihtamisesta, jos saastunut työasema vaatii tarkempaa tutkimista ja analysointia.

Tahtoisin tarjouksen

Tutustu muihin tietoturvapalveluihimme

Hoida tietoturva kuntoon kokonaisuudessaan, me kerromme miten!

Jätä yhteystietosi alle, niin olemme pian yhteydessä tarkemman selityksen ja tarjouksen kera.

Niko Lehtonen Palvelumyynti, yritysasiakkaat 050 492 5131 niko.lehtonen@tietokeskus.fi