Tietokeskuksen Tietoturvapalvelut on tarkoitettu erityisesti liikkuvaan tietotyöhön keskittyville asiantuntijaorganisaatioille.

SOC (Security Operation Center) huolehtii tietoturvastasi valvomalla päätelaitteita, palvelimia, verkkoa ja pilveä keräämällä ICT-infrasi tietoturvalogit ja -herätteet SIEM (Security Incident and Event Management) palveluumme. SOC-tiimimme reagoi mahdollisiin ongelmiin, esimerkiksi rajaamalla ja eristämällä mahdollisen haittaohjelmatapahtuman.

Jatkuvan palvelun avulla tunnistamme tietoturvauhat ajoissa 🕵️‍♂️

Asiantuntijatyön suurin tietoturvariski on yhä ihminen: yhä useammin hyökkääjät pyrkivät pääsemään organisaation teknisten tietoturvan suojausten läpi nimenomaan työntekijän kautta. Siksi palvelun ytimessä onkin juuri poikkeavan käyttäytymisen ja uhkien nopea ⚡️ tunnistaminen ja tehokas reagointi.

Ja mikä parasta: saat tarvitsemasi kokonaisuuden selkeästi hinnoiteltuna, kuukausiveloitteisena ja jatkuvana palveluna. Työasemat, palvelimet, pilvipalvelut ja tiedot pysyvät turvassa riippumatta siitä, tehdäänkö töitä yrityksesi sisäverkosta vai muualta käsin.

Tietoturvapoikkeamien hallintakokonaisuus siis tunnistaa, havaitsee, luokittelee, rajoittaa ja toipuu havaituista tietoturvapoikkeamista reaaliaikaisesti, kanssasi sovitun palvelutason mukaisesti.

Haluatko nopeasti vastauksen kysymykseen, onko yrityksesi tietoturva riittävällä tasolla? 

Tee tietoturvatesti

Tietokeskuksen Tietoturvapalvelut koostuvat näistä elementeistä:

SOC & SIEM

➡️ Palomuuri- ja hyökkäyksentorjuntapalvelut
➡️ Reaaliaikainen tietoverkon seuranta
➡️ Palvelinten ja työasemien virus- ja haittaohjelmien torjunta
➡️ Microsoft-pilvipalveluiden (M365, O365 ja Azure) suojaus ja tietoturvapalvelut
➡️ Tietovuotojen ehkäisy (DLP)
➡️ Identiteetin suojaus

Lisäpalveluita

➡️ Liiketoiminnan varmistus- ja jatkuvuuspalvelut
➡️ M365-varmistuspalvelut
➡️ Haavoittuvuuksien hallinta

 

Kuulostaa hyvältä. Saisinko tarjouksen?

Kuinka hyvin yrityksenne käyttäjät, laitteet ja data on suojattu?

Lue käytännönläheiset vinkit yrityksen tietoturvan parantamiseksi.

Lataa tietoturvan pikamanuaali

Mikä on tietoturvapoikkeama?

Tyypillinen esimerkki tietoturvapoikkeamasta on tilanne, jossa MDR (eli Managed Detection and Response -palvelumme🤓) tunnistaa, että tietyn asiantuntijan työasemaan on putkahtanut haittaohjelma, tai työasema käyttäytyy muulla tapaa oudosti. On siis syytä olettaa, että joku pyrkii pääsemään yrityksesi tietoihin tai verkkoon työaseman kautta.

Miten tietoturvapoikkeamaan täytyy reagoida?

Kun tietoturvapoikkeama ilmenee, saa Tietokeskuksen Tietoturvapoikkeamien hallinta tilanteesta hälytyksen.

Olemme sopineet kanssasi vakavuustason, jonka ylittävissä tilanteissa sähäkästi eristämme työaseman muusta yrityksesi verkosta automaattisesti.

Otamme saman tien yhteyttä työaseman käyttäjään ja varmistamme, että hälytys koskee oikeaa työasemaa. Sovimme käyttäjän kanssa työaseman tietoturvallisesta puhdistamisesta, tai vaihtamisesta, jos saastunut työasema vaatii tarkempaa tutkimista ja analysointia.

Tahtoisin tarjouksen

Tutustu muihin tietoturvapalveluihimme

Hoida tietoturva kuntoon kokonaisuudessaan, me kerromme miten!

Jätä yhteystietosi alle, niin olemme pian yhteydessä tarkemman selityksen ja tarjouksen kera.

Niko Lehtonen Palvelumyynti 050 492 5131 niko.lehtonen@tietokeskus.fi