Jo kymmenettä kertaa järjestettävä Tietoiskuseminaari täytti Logomon ICT-alan asiantuntijapuhujilla, tuoteuutuuksilla sekä hyvällä fiiliksellä. Tietokeskuksen uudistunut, yhtiön missiota viestivä brändi-ilme näkyi tapahtumassa – iloa ja menestystä tietotekniikasta!

Kattava seminaariohjelma tarjosi oivalluksia jokaiselle

Tietokeskuksen toimitusjohtaja Janne Lipiäinen avasi päivän kertomalla kasvavan yhtiön tuoreita kuulumisia: ”Paikallisuus pysyy toimintamme ytimessä, sillä haluamme olla lähellä asiakasta, mutta jatkossa paikallinen osaaminen saa entistä vahvempaa tukea koko Tietokeskus-tiimiltä valtakunnallisesti”. Tietokeskuksen brändiä, toimintaa ja toimitiloja uudistetaan vastaamaan paremmin yhtiön asiakaskeskeistä otetta, palveluiden kehitystä ja kasvua.

Tietoiskuseminaari tarjosi loistavat puitteet seminaarivieraiden ja yhteistyökumppaneiden kohtaamisille rennossa ja tyylikkäässä ympäristössä. Seminaarin ykköstavoitteena on tarjota jokaiselle vieraalle uutta ajateltavaa ja vankkaa asiantuntemusta ICT-alan ajankohtaisista asioista. Tänäkin vuonna ohjelman laatu varmistettiin aiempien seminaarien oppien ja kävijöiden toiveiden pohjalta. Seminaarin ohjelma oli rakennettu neljän kattavan teeman ympärille: Pilvi- ja tietoturvaratkaisut, digitaalisen ajan muuttuva työnteko, päätelaitteet ja konesaliteknologiat sekä it-laitteet palveluna liiketoimintajohdon näkökulmasta. Monipuolinen ohjelmakattaus varmisti, että jokainen vieras löysi itselleen hyödyllistä kuunneltavaa.

Päivän isäntänä toiminut Peter Nyman luotsasi pääsalin lavalta inspiroivia puhujia ja kiinnostavia tietoiskuja. Case-esimerkit esittelivät erikokoisia projekteja, joita Tietokeskus toteuttaa yhdessä asiakkaidensa, kuten Supercellin, Naughty BRGRin ja Remedyn kanssa. Asiantuntijapuheenvuorot tarjosivat tuoreita näkökulmia niin tietoturvaan, pilvipalveluiden onnistuneeseen jalkauttamiseen kuin lean-työskentelyynkin. Päivän ohjelma oli suunniteltu siten, että kävijöille jäi hyvin aikaa kierrellä myös yhteistyökumppaneiden osastoilla.

”Tietoiskuseminaari oli tyylikkäästi toteutettu ja päivän ohjelmassa oli monia kiinnostavia esityksiä, joiden ympärille aikataulutin päiväni”, Ina Immonen Apetit Oyltä kertoo ja jatkaa: ”Digikuun Unelmien digitaalinen työpäivä -esityksestä jäi mieleen ihmisen tärkeys tekniikan kehityksessä: jotta tekniikasta saa oikeasti tehot irti, on mentävä ihminen edellä ja panostettava koulutukseen. Caset ovat myös aina mielenkiintoisia! Yllätyin siitä, miten erityyppisiä asiakkaita Tietokeskuksella on.”

Kävijämäärä uuteen ennätykseen

Innostunut tunnelma näkyi Logomon käytävillä: Tietoiskuseminaarin kävijämäärä kasvoi jälleen edellisestä vuodesta. Tänä vuonna tapahtuma veti paikalle 352 tietotekniikasta ja sen kehityksestä kiinnostunutta kävijää. Tietoiskuseminaari tunnetaan tapahtumana, jonne tullaan hyvän fiiliksen ja alan uusien kuulumisten perässä. Tapahtumaa on kehitetty vuosi vuodelta palautteiden pohjalta. Tällä reseptillä kumppaneiden ja asiakkaiden odotukset on ylitetty kerta toisensa jälkeen – vuoden 2018 seminaari jatkoi tätä upeaa perinnettä.

”Seminaaripäivä Logomossa onnistui erinomaisesti. Halusimme tarjota vieraillemme asiapitoisen ja oivalluksia herättävän tapahtuman viihtyisässä ympäristössä. Iso kiitos kuuluu tapahtuman kanssamme tuottaneille ja sen mahdollistaneille yhteistyökumppaneillemme”, Tietokeskuksen markkinointipäällikkö Henri Tammenniemi tiivistää hienon päivän tunnelmat.

Seuraavat Tietoiskuseminaarit järjestetään Tampereella 2.10. ja Oulussa 30.10. Lue lisää Tampereen tapahtumasta.