Toimitusketjun hallinnan esimiehenä kaikki asiakkaan tilauksesta laskuun asti ovat minun tiimieni tehtäviä, tuotanto poislukien. Kahden vuoteni aikana Tietokeskuksella olen työskennellyt monissa tehtävissä.

Olen niin sanottu alanvaihtaja. Työskenneltyäni kahdeksan  vuotta huonekaluyrityksessä muun muassa myyjänä, HR-vastaavana, myynnin esimiehenä sekä eri projekteissa alkoi tulla sellainen olo, että olisi aika nähdä työelämää huonekalubisneksen ulkopuolellakin.

Olin kuullut Tietokeskuksesta ja sain tietää tuttujen kautta, että firmaan haettiin kesäksi apuja backofficeen tilausten käsittelyyn ja laskuttamiseen. Tietokeskus vaikutti nopeasti kasvavalta ja kehittyvältä työpaikalta, joten hain työpaikkaa ja sain sen.

Kasvava yritys tarjoaa etenemismahdollisuuksia

Kehittymiseni täällä on ollut todella nopeaa. Alkuperäinen työtehtäväni oli tehdä tilauksia ja laskutusta. Nykyisen johtoryhmän aloittamisen myötä yrityksessä on tapahtunut paljon uudistuksia. Esimerkiksi todettiin, että backoffice-tiimi kaipaa omaa tiiminvetäjää. Hain paikkaa ja ehdin hetken aikaa tehdäkin tiiminvetäjän työtä. Sitten tiimin koko kasvoi niin, että se oli järkevää jakaa kahtia. Kummassakin tiimissä jatkoi oma tiiminvetäjä, ja itse siirryin tiimien yhteiseksi esimieheksi.

Tällä hetkellä näissä tiimeissä työskentelee yli 20 ihmistä ympäri Suomea. Kesäkuussa 2019 aloitin palvelupäällikön tehtävät julkishallinnon asiakkuuksissa ja hoidan tehtävää vuoden loppuun saakka.

Esimiestyössä yksi tärkeimpiä taitoja on tiimiläisten tukeminen valmentavan johtamisen kautta. Sparraan tiimiläisiäni löytämään parhaan mahdollisen toimintatavan heidän jokapäiväiseen työhönsä. Keskustelen heidän kanssaan ideoista ja kehityssuunnitelmista niiden toteuttamiseksi ja vien asioita eteenpäin. Toimin myös linkkinä tiimiläisten ja muiden tukifunktioiden kanssa. Tarvitsen työssäni viestintätaitoja, jotta saan asiat vietyä eteenpäin kaikille ymmärrettävässä muodossa.

Arki koostuu tiimin ja asiakkaiden auttamisesta

Tässä työssä pääsee oppimaan ihan mitä vaan. Opin laitteista kokoajan lisää – minulla ei  aiemmin ollut sen tarkempaa tietämystä tietokoneista. Olen oppinut lisää esimiestaitoja ja tuntemaan Tietokeskuksen ja ylipäätään it-alan erilaisia funktioita.

Työpäiväni koostuvat tietyistä elementeistä, mutta tyypillistä työpäivää minulla ei ole. Päiväni alkaa usein tiimiläisiltä tulevilla puheluilla ja haasteiden ratkaisemisella. Jatkan sähköpostin purkamisella asiakkailta tai muilta funktioilta tulleista pyynnöistä. Keskustelen ihmisten kanssa heidän löytämistään haasteista ja mahdollisista ratkaisuista niihin, ja ongelmia ratkotaan yhdessä päivän mittaan.

Pidämme myös paljon tiimi- ja asiakaspalavereita, joissa keskustelemme yhteisistä kehitysideoista. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme vastaamaan asiakkaiden toiveita sekä yrityksen strategiaa. Käymme tiimien kanssa läpi asiakkuuksien tilannetta, missä mennään tilausten ja projektien kanssa, sekä mitä voisimme vielä kehittää. Päiväni ovat todella monipuolisia. Asiakas tulee aina ensimmäisenä ja sen mukaan edetään.

Yhteiset onnistumiset ovat työn kohokohtia

Parasta työssäni on nähdä koko tiimin onnistuvan. On hienoa seurata, kun tiimimme asiantuntijat kehittävät omaa työtään ja tukevat toisiaan yhteisen päämäärän eteen. Tiimiläisten onnistumiset yksilöinä ja yhdessä ovat työni parasta antia.

Tietokeskus on ihanan rento työpaikka. Olemme todella erilaisia ihmisiä, mutta puhallamme yhteen hiileen ja tuemme toistemme tekemisiä. Viihdymme täällä hyvin ja huono huumori kukkii. Tahti voi olla hektinen ja usein on kiire, mutta vastapainoksi töissä on aina hauskaa.

Jos nautit nopeatempoisesta työstä ja jatkuvasta muutoksesta ja pystyt siinäkin ympäristössä työskentelemään rennosti, Tietokeskus on sinulle sopiva työpaikka.

TIETOKESKUS – TOP 3

  1. Yhteisöllisyys
  2. Hektisyys
  3.  Jatkuva uudistuminen

 

Kiinnostaako ura Tietokeskuksella? Katso avoimet työpaikkamme:
https://ura.tietokeskus.fi/