Etsimme Palvelupisteen vetäjää Turkuun

Käyttäjätuki, IT-tuki, etätuki, palvelupiste, helpdesk tai helppari – rakkaalla toiminnolla on monta nimeä!

Meidän tietokeskuslaisten yhteisenä missiona on tuottaa asiakkaillemme ja heidän työntekijöilleen iloa ja menestystä tietotekniikasta! Palvelupisteellä on merkittävä rooli palveluasiakkaidemme korkean asiakastyytyväisyyden ylläpitämisessä, sillä se on usein asiakkaamme ensimmäinen kontakti Tietokeskuksessa.

 

Palvelupiste:

Palvelupiste on ensimmäinen taso Tietokeskuksen ITIL-prosessin mukaisessa käyttäjätuessa ja se on kaikkien saapuvien asiakaspuheluidemme solmukohta. Palvelupisteessä otetaan vastaan asiakkaiden puhelimitse saapuvat palvelupyynnöt sekä ratkotaan kaikki nopeasti toteutettavat pyynnöt ja ongelmatilanteet. Valtaosa sisään tulevista palvelupyynnöistä ratkaistaankin jo ensimmäisellä yhteydenotolla. Loput palvelupyynnöt dokumentoidaan Palvelupisteessä jatkokäsittelyä varten.

 

Rooli ja tehtävänkuva:

Tässä tehtävässä vastuullasi on Tietokeskuksen Palvelupisteen päivittäinen, prosessien mukainen toiminta. Vastaat myös asiakastyytyväisyydestä ja toiminnan kehittämisestä. Huolehdit työn resursoinnista ja olet valmentava ja innostava esihenkilö tiimillesi, johon kuuluu tällä hetkellä 15 asiantuntijaa. Palvelupiste on monelle tietokeskuslaiselle ensimmäinen IT-alan työpaikka ja Tietokeskus-uran alkupiste. Valmentavana esimiehenä autat tiimiläisiäsi oppimaan, kehittymään ja onnistumaan, kuuntelet kehittymistoiveita ja autat heitä tunnistamaan vahvuuksiaan ja kehityskohteitaan. Oikealla hetkellä myös kannustat tiimiläisiäsi ottamaan ura-askeleita Tietokeskuksen sisällä. Tässä tehtävässä rooliisi kuuluu lisäksi yhteistyötä alueen oppilaitosten kanssa sekä Palvelupisteen esittelyä IT-alan opiskelijoille.

Tietokeskuksen Palvelupiste on keskitetty kokonaisuudessaan Turkuun. Työ suoritetaan pääasiassa lähityönä ja palvelu on avoinna arkisin klo 7-20. Tiimiläisten työajoissa on pientä vaihtelua, joka vaatii pienimuotoista vuorosuunnittelua. Palvelupiste kuuluu Tietokeskuksen Käyttäjäpalveluiden yksikköön Palvelutuotannon organisaatiossamme. Lähimpiä yhteistyökumppaneitasi yrityksen sisällä ovat eri paikkakunnilla toimivat Käyttäjäpalveluiden tiimit sekä Palvelunhallinta. Ulkoisia sidosryhmiäsi ovat asiakkaiden edustajat. Tässä tehtävässä raportoit Käyttäjäpalveluiden johtajalle.

 

Keskeisimmät vastuualueet:

  • Palvelupisteen esimiestehtävät, kuten työvuorosuunnittelu, resursoinnin varmistaminen, rekrytointitarpeiden tunnistaminen sekä rekrytointiin osallistuminen, työaikaseuranta ja muut esihenkilön operatiiviset tehtävät, sekä valmentavan esihenkilön tehtävät, esimerkiksi tiimiläistesi uratoiveiden kuunteleminen ja niiden mahdollistaminen, onnistumisen johtaminen, kehityskeskustelut ja jatkuvat 121-keskustelut
  • Seuraat päivittäistä asiakastyytyväisyyttä ja muita Palvelupisteen toiminnalle määriteltyjä mittareita ja ohjaat toimintaa niiden pohjalta
  • Palvelupisteen toiminnan jatkuva kehittäminen
  • Olet kontaktijärjestelmän omistaja ja vastaat sen toiminnasta ja tarkoituksenmukaisuudesta Tietokeskuksessa
  • Osallistut sidosryhmäyhteistyöhön (sisäiset ja ulkoiset sidosryhmät)

 

Välttämättömiä edellytyksiä tässä työssä onnistumiselle:

  • Aiempi kokemus asiakaspalvelutiimin vetämisestä – mieluiten Service Desk -toiminnon vetämisestä
  • Kyky ymmärtää taloudellisia ja tuotannollisia mittareita sekä johtaa ja kehittää tiimisi toimintaa niiden pohjalta
  • Kokemus prosessiohjatusta palveluntuotannosta, mieluiten moniasiakasympäristössä
  • Kokemus vaativista esihenkilötehtävistä valmentavan johtamisen viitekehyksessä
  • Innostus IT-alaa kohtaan sekä oman osaamisesi jatkuvaan kehittämiseen
  • Erinomaiset vuorovaikutustaidot ja itsenäinen päätöksentekokyky myös yllättävissä tilanteissa
  • Sujuva suullinen ja kirjallinen suomen kielen taito ja hyvä englannin kielen taito

 

Eduksi ovat myös:

  • Kokemus IT-palvelutuotannon järjestelmistä
  • Kokemus Lead Desk-kontaktijärjestelmästä tai vastaavasta järjestelmästä
  • Kokemus asiakkaan tarpeiden mukaisesta kanavakehityksestä
  • ITIL-prosessien tuntemus
  • IT-alan tuntemus

 

Mitä Tietokeskuksessa työskenteleminen tarjoaa sinulle:

  • Asiakaslähtöistä toimintakulttuuria – ymmärrämme asiakkaidemme liiketoimintaa ja siksi kykenemme aina tarjoamaan tuottavampia ja tehokkaampia ratkaisuja!
  • Omaleimaisuutta ja uusia, rohkeitakin ratkaisuja – kehitymme jatkuvasti ja vastaamme ketterästi markkinan muutoksiin!
  • Asiantuntevia kollegoita ja oman osaamisesi jatkuvaa kehittymistä!
  • Ensiluokkaista esimiestyötä, matalaa hierarkiaa ja aidosti mukavia tiimikavereita!
  • Laadukkaita tuotteita ja palveluita – meiltä löytyvät jatkuvasti kehittyvät teknologiat, sertifioidut asiantuntijat ja edustamme useita laitevalmistajia niiden korkeimmilla kumppanuustasoilla!
  • Panostusta hyvinvointiisi – tarjoamme laajat työterveyspalvelut sekä liikunta- ja kulttuuriedun!
  • Joustavuutta ja luottamusta – vaikutat vahvasti itse omien työpäiviesi sisältöön!
  • Tukenasi on yli 300 osaavaa ammattilaista, joten et jää koskaan yksin ongelmatilanteissa!

 

Oletko juuri oikea henkilö tähän tehtävään? Mahtavaa!

Jätäthän hakemuksesi hakujärjestelmän kautta viimeistään 27.12.2021.

Lisätietoja tehtävästä antaa Käyttäjäpalveluiden johtaja Sami Halinen, sami.halinen@tietokeskus.fi, p. 0504801427.

Sami on parhaiten tavoitettavissa seuraavasti:
tiistaina 7.12. klo 10-11,
perjantaina 10.12. klo 14-15,
maanantaina 13.12. klo 8.30-9.30,
perjantaina 17.12. klo 15-16
tai tiistaina 21.12. klo 12-13.

Muina aikoina voit lähettää kysymyksesi sähköpostitse tai jättää sen rekrytointijärjestelmämme chat-palveluun. Vastaamme kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti. Huomioithan kuitenkin, että joulun ja uudenvuoden välillä olemme huonommin tavoitettavissa.