Tietokeskus on kokoaan suurempi suomalainen ICT-alan yritys, joka tarjoaa kattavat perustietotekniikan palvelut, ratkaisut ja IT-laitteet asiakkailleen valtakunnallisesti. Asiakkaitamme ovat sekä suomessa toimivat yritykset että suuret julkishallinnon organisaatiot. Palvelemme paikallisesti – samalla tukenasi ovat organisaatiomme kaikki 300 osaajaa ympäri Suomen. Missiomme on tuottaa asiakkaillemme iloa ja menestystä tietotekniikasta!

Etsimme päätelaitehallinnan asiantuntijaa Helsinkiin!

 

Tehtävä sijoittuu ensisijaisesti Helsinkiin, mutta huomioimme myös muut Tietokeskus-paikkakunnat (Tampere, Turku, Oulu, Pori ja Salo).

Tässä tehtävässä toimit osana kokenutta päätelaiteasiantuntijoiden tiimiä, joka vastaa syvällistä osaamista vaativista työasema- ja mobiililaitteiden palvelutehtävistä sekä hallinnan kehittämisestä eri asiakasympäristöissä. Tiimi osallistuu myös asiakasprojekteihimme päätelaiteasiantuntijan roolissa.

Toivomme löytävämme tehtävään luontaisen ongelmanratkaisijan. Työskentelet mielelläsi sekä palvelupyyntöjen että asiakasprojektien parissa. Verbaaliakrobatia ei ole tehtävässä keskeisessä osassa, mutta hyvä yhteistyökyky, kommunikaatiotaidot ja joustava asenne, ovat tässä työssä välttämättömiä. Työ sisältää huomattavan paljon itsenäistä ongelmanratkaisua, joten tehtävässä vaaditaan asiantuntemusta ja hyvää paineensietokykyä. Tiimi pohtii ja ratkaisee ongelmia toki mielellään myös yhdessä, joten toivommekin löytävämme joukkoomme samanhenkisen osaajan.

Tyypillisimpiä työvälineitäsi ovat esimerkiksi Microsoft Endpoint Manager ja Configuration Manager. Kokemus näiden teknologioiden käyttämisestä sekä syvällinen asiantuntemus työasematuotteista antavat edellytykset työssä menestymiselle. Työtä tehdään sekä suomen- että englannin kielellä. Toivomme sinulta löytyvän hyvän yhdistelmän motivaatiota, harrastuneisuutta sekä reipasta ja iloista asennetta työhön!

 

Tulevat kollegasi arvostavat työssään erityisesti seuraavia asioita:

  • Työnkuvan rikkaus – meillä on suuren talon palvelut mutta pienen yrityksen ketteryys ja monipuoliset työnkuvat. Tämä mahdollistaa jatkuvan oppimisen myös työsi ohessa.
  • Asiakkaidemme modernisointiaste on korkealla tasolla, joten pääset itsekin työskentelemään uusimmilla teknologioilla.
  • Voit vapaasti itse valita ajan ja paikan työsi tekemiselle asiakastyön asettamissa raameissa.

 

Tehtävässä menestymistä tukevat erityisesti seuraavat tekniset taidot:

  • Microsoftin työasemanhallintatuotteiden vankka käytännön osaaminen: Configuration Manager (entinen SCCM) ja Microsoft Endpoint Manager (entinen Intune)
  • Ymmärrystä pilven tuomista mahdollisuuksista työasemahallinnassa
  • Syvällinen Windows 10/11 -tuntemus
  • Perustasoinen Windows Server- ja Active Directory -palveluiden osaaminen
  • Perustasoinen ymmärrys verkkoratkaisuista Windows-ympäristöissä
  • Powershell- ja Batch -skriptaustaito

 

Työssä menestymistä tukevia ominaisuuksia ja toimintatapoja:

  • Toimit tottuneesti isoissakin projekteissa eri sidosryhmien kanssa ja näet oman roolisi merkityksen
  • Haluat jatkuvasti kehittyä ja sertifioitua entistäkin taitavammaksi osaajaksi
  • Tunnistat asiakkaan tarpeet ja kehityskohteet. Viestit havainnoistasi aktiivisesti asiakkaillemme
  • Dokumentoit työtäsi tarkasti ja johdonmukaisesti erilaisissa järjestelmissä
  • Työskentelet tehokkaasti – sekä itsenäisesti että osana tiimiä
  • B-ajokortti on eduksi, sillä osa työstä suoritetaan asiakkaidemme tiloissa

 

Tietokeskuksessa työskentely tarkoittaa: 

  • Vaativia ja mielekkäitä työtehtäviä. Osaamisesi kehittyy jatkuvasti tekemällä, opiskelemalla ja sertifioitumalla
  • Laajat työterveyspalvelut sekä liikunta- ja kulttuuriedut
  • Tukenasi on yli 300 osaavaa ammattilaista, joten et jää koskaan yksin ongelmatilanteissa
  • Etä- ja toimistotyöt – tilanteen ja fiiliksesi mukaan

 

Erillinen CV ei ole välttämätön, jos liität hakemukseesi Linked In -profiilisi tai muun ulkoisen CV:n.

Haku päättyy viimeistään 3.11. mutta pyrimme haastattelemaan hakijoita jo ennen päättymispäivää.

Tiedusteluihin vastaa Lasse Pasanen lasse.pasanen@tietokeskus.fi, p. 0400 985 035.

Voit tavoitella Lassea sinulle sopivana ajankohtana, mutta Lasse on tavallisesti parhaiten puhelimitse tavoitettavissa tiistaiaamuisin ja perjantai-iltapäivisin.