Tietokeskus on kokoaan suurempi suomalainen ICT-alan yritys, joka tarjoaa kattavat perustietotekniikan palvelut, ratkaisut ja IT-laitteet asiakkailleen valtakunnallisesti. Asiakkaitamme ovat sekä suomessa toimivat yritykset että suuret julkishallinnon organisaatiot. Palvelemme paikallisesti – samalla tukenasi ovat organisaatiomme kaikki 300 osaajaa ympäri Suomen. Missiomme on tuottaa asiakkaillemme iloa ja menestystä tietotekniikasta!

Tässä tehtävässä toimit osana Käyttäjäpalvelut-tiimiä, joka tarjoaa Tier 2 -tason etä- ja lähituen palveluita asiakkaillemme erityisesti Pirkanmaan alueella. Pääosa tukipyynnöistä ratkaistaan etänä, mutta myös lähituen tehtävät ovat säännöllinen osa työnkuvaasi. Päivittäisessä työssäsi vastaat asiakkaiden IT-ympäristöistä ja huolehdit loppukäyttäjien tukipalveluista, suoritat laiteasennuksia sekä osallistut tarvittaessa asiakasprojekteihin. Varmistat hyvän asiakaskokemuksen toimimalla asiantuntevasti, iloisesti ja hyvällä palveluasenteella.

Tietokeskuksella toimit osana asiakastiimiä, mutta teet työtäsi itsenäisesti ja omatoimisesti asiantuntevien ja mukavien kollegojesi tuella. Työ tarjoaa mahdollisuuksia jatkuvaan kehittymiseen yhä haastavampien tehtävien parissa. Valmentavat esimiehemme auttavat sinua kehittämään osaamistasi sekä löytämään uusia urapolkuja ja etenemismahdollisuuksia talon sisällä.

Käyttäjäpalveluiden asiantuntijana:

  • Ratkot tiimin tikettejä omatoimisesti – ensisijaisesti etätyökaluja hyödyntäen, mutta tarpeen vaatiessa myös lähityönä
  • Viestit asiakkaalle työn edistymisestä
  • Tuotat ohjeistuksen mukaista asiakasdokumentaatiota omalta vastuualueeltasi
  • Kirjaat, priorisoit ja ratkaiset palvelupyyntöjä
  • Ylläpidät ja hallinnoit käyttöoikeuksia
  • Hallinnoit asiakkaan työvälineitä (työasemat, mobiililaitteet ja räätälöidyt sovellukset)

Näitä valmiuksia toivomme sinulta:

  • Useamman vuoden kokemusta IT-tuesta ja ylläpidosta
  • Valmiuksia suorittaa itsenäisesti ja oma-aloitteisesti perustasoa vaativampia IT-tuen asiantuntijatehtäviä
  • Valmiuksia kartoittaa ja dokumentoida uusia asiakasympäristöjä itsenäisesti, mutta kuitenkin Tietokeskuksen tai asiakasorganisaatiomme asiantuntijoiden tuella
  • Kokemusta Windows työasemaympäristöistä ja Azuresta
  • Konesali- ja verkkoratkaisujen perustuntemusta
  • Tuntemusta virtualisointialustoista (esim. VMware)
  • Kykyä tehdä vianmääritystä puhelimitse
  • Kokemusta moniasiakasympäristössä toimisesta
  • Vahvaa ongelmanratkaisukykyä ja ammattimaista palveluasennetta
  • Erinomaisia kirjallisia ja suullisia vuorovaikutustaitoja sekä suomeksi että englanniksi
  • Ajokortti on tehtävässä välttämätön

Tulevien tiimiläistesi mukaan…

Työssä on parasta:

Monipuolinen työnkuva, joka sisältää sekä vaativaa ongelmanratkaisua, että yhteistyötä asiakkaiden kanssa. Lisäksi työ tarjoaa paljon mahdollisuuksia osaamisen kehittämiselle paitsi työn kautta, myös sisäisten ja ulkoisten koulutusten kautta. Parasta työssä on myös mahtava porukka – mihinkään huopatossutehtaaseen ei tarvitse pelätä joutuvansa, vaan pääset osaksi iloista ja huumorintajuista jengiä!

Ideaalikollegan ominaisuuksia ovat:

Tiimisi arvostaa kollegassa pitkäjänteisyyttä ja dynaamisuutta – et turhaudu selvittäessäsi asiaa, joka osoittautuu alkuperäistä arviota visaisemmaksi, mutta maltat kuitenkin myös siirtää asian toiselle asiantuntijalle, jos osaamistasi tarvitaan akuutimman asian parissa. Hyvä yleistuntemus järjestelmistä on tiimiläisten mukaan työssä keskeistä, sillä syväosaaminen on toki suuri etu, mutta kyky ymmärtää toimintaympäristöön liittyviä kokonaisuuksia yksittäisten asioiden taustalla muodostaa ison osa asiantuntijuudesta. Tässä tehtävässä pääsetkin varmasti kehittymään erityisesti Microsoft-ympäristöjen moniosaajaksi! Avoin luonne kantaa pitkälle, sillä vaikka työn pihvinä on tekninen ongelmanratkaisu, työtä tehdään joka hetki asiakkaan hyväksi!

Työskentely Tietokeskuksessa tarkoittaa kaikkea tätä:

  • Vaativia ja mielekkäitä työtehtäviä. Osaamisesi kehittyy jatkuvasti tekemällä, opiskelemalla ja sertifioitumalla.
  • Laajat työterveyspalvelut sekä liikunta- ja kulttuuriedut.
  • Tukenasi on yli 300 osaavaa ammattilaista, joten et jää koskaan yksin ongelmatilanteissa.
  • Olemme kotimainen yritys, jossa päätöksenteko tapahtuu matalalla hierarkialla

Lisätietoja tehtävästä antaa: tiimin esihenkilö Emilia Hannula, p. 0447552270, emilia.hannula@tietokeskus.fi

Täytämme tehtävän heti sopivan osaajan löytyessä, mutta jos sopivia osaajia löytyy useampia, rekrytoimme mieluusti useammankin hyvän tyypin!