Tietokeskus on kokoaan suurempi suomalainen ICT-alan yritys, joka tarjoaa kattavat perustietotekniikan palvelut, ratkaisut ja IT-laitteet asiakkailleen valtakunnallisesti. Asiakkaitamme ovat sekä suomessa toimivat yritykset että suuret julkishallinnon organisaatiot. Palvelemme paikallisesti – samalla tukenasi ovat organisaatiomme kaikki 300 osaajaa ympäri Suomen. Missiomme on tuottaa asiakkaillemme iloa ja menestystä tietotekniikasta!

Tässä tehtävässä toimit osana Uudenmaan Käyttäjäpalvelut-tiimiä, joka tarjoaa Tier 2 -tason etä- ja lähitukipalveluita.  Pääosa tukipyynnöistä ratkaistaan etänä, mutta myös lähituen tehtävät ovat säännöllinen osa työnkuvaasi. Päivittäisessä työssäsi vastaat asiakkaiden IT-ympäristöistä ja huolehdit loppukäyttäjien tukipalveluista, suoritat laiteasennuksia sekä osallistut tarvittaessa asiakasprojekteihin. Varmistat hyvän asiakaskokemuksen toimimalla asiantuntevasti, iloisesti ja hyvällä palveluasenteella.

Tietokeskuksella toimit osana asiakastiimiä, mutta teet työtäsi itsenäisesti ja omatoimisesti asiantuntevien ja mukavien kollegojesi tuella. Työ tarjoaa mahdollisuuksia jatkuvaan kehittymiseen yhä haastavampien tehtävien parissa. Valmentavat esimiehemme auttavat sinua kehittämään osaamistasi sekä löytämään uusia urapolkuja ja etenemismahdollisuuksia talon sisällä.

Käyttäjäpalveluiden asiantuntijana:

  • Ratkot tiimin tikettejä omatoimisesti - ensisijaisesti etätyökaluja hyödyntäen, mutta tarpeen vaatiessa myös lähityönä
  • Viestit asiakkaalle työn edistymisestä
  • Tuotat ohjeistuksen mukaista asiakasdokumentaatiota omalta vastuualueeltasi
  • Kirjaat, priorisoit ja ratkaiset palvelupyyntöjä
  • Ylläpidät ja hallinnoit käyttöoikeuksia
  • Hallinnoit asiakkaan työvälineitä (työasemat, mobiililaitteet ja räätälöidyt sovellukset)

Näitä valmiuksia toivomme sinulta:

  • Useamman vuoden kokemusta IT-tuesta ja ylläpidosta
  • Valmiuksia suorittaa itsenäisesti ja oma-aloitteisesti perustasoa vaativampia IT-tuen asiantuntijatehtäviä
  • Valmiuksia kartoittaa ja dokumentoida uusia asiakasympäristöjä itsenäisesti, mutta kuitenkin Tietokeskuksen tai asiakasorganisaation muiden asiantuntijoiden tuella
  • Kokemusta Windows-työasemaympäristöistä ja Azuresta
  • Kykyä tehdä vianmääritystä puhelimitse
  • Kokemusta moniasiakasympäristössä toimisesta
  • Vahvaa ongelmanratkaisukykyä ja ammattimaista palveluasennetta
  • Hyviä kirjallisia ja suullisia vuorovaikutustaitoja sekä suomeksi että englanniksi
  • Please note that spoken and written Finnish language skills are essential work requirements
  • Työhön kuuluu lyhyellä varoitusajalla ilmaantuvia asiakaskäyntejä, joten tämän työn hoitaminen onnistuu vain pääkaupunkiseudulta käsin
  • Ajokortti on työssä toivottava
  • Huomioithan, että tulevissa asiakkuuksissasi edellytetään suostumusta suppeaan henkilöturvallisuusselvitykseen

Tulevat työkaverisi listasivat muutamia asioita, joiden vuoksi he nauttivat työstään:

  • Työpäivien vaihtelevuus – Monikaan työpäivä ei ole samanlainen, sillä työtehtävät ja asiakasympäristöt ovat vaihtelevia!
  • Asiakasympäristöissä suoritettavat lähitukityöt tuovat työhön myös sosiaalista vaihtelua
  • Mahdollisuus haastaa itseään jatkuvasti ja oppia koko ajan uutta – Tietyt tehtävät toistuvat useammin kuin toiset, mutta taitojen kasvaessa saa ratkottavakseen myös yhä haastavampia pähkinöitä
  • Erittäin joustavien etätyökäytäntöjen vuoksi vapaa-aikaa ei jatkuvasti kulu kodin ja työpaikan välillä reissaamiseen ja liukuva työaika tuo hyvää joustoa työn ja muun elämän yhteensovittamisen tarpeisiin
  • Kaiken lisäksi tiimissä on tosi hyvä porukka! Monet haluavat tehdä asioita yhdessä myös työajan ulkopuolella, mutta omista menoistasi päätät tietysti ihan itse

 

Työskentely Tietokeskuksessa tarkoittaa kaikkea tätä:

  • Vaativia ja mielekkäitä työtehtäviä. Osaamisesi kehittyy jatkuvasti tekemällä, opiskelemalla ja sertifioitumalla
  • Laajat työterveyspalvelut sekä liikunta- ja kulttuuriedut
  • Tukenasi on yli 300 osaavaa ammattilaista, joten et jää koskaan yksin ongelmatilanteissa
  • Olemme kotimainen yritys, jossa päätöksenteko tapahtuu matalalla hierarkialla

Lisätietoja tehtävästä antaa Sami Halinen, p. 0504801427 sami.halinen@tietokeskus.fi

Sami on puhelimitse tavoitettavissa perjantaina 10.9. klo 10-11, maanantaina 13.9. klo 13-14 sekä perjantaina 17.9. klo 10-11.