Tietokeskus on kokoaan suurempi suomalainen ICT-alan yritys, joka tarjoaa kattavat perustietotekniikan palvelut, ratkaisut ja IT-laitteet asiakkailleen valtakunnallisesti. Asiakkaitamme ovat sekä Suomessa toimivat yritykset että suuret julkishallinnon organisaatiot. Palvelemme paikallisesti – samalla tukenasi ovat organisaatiomme kaikki lähes 350 osaajaa ympäri Suomen.

Missiomme on tuottaa asiakkaillemme iloa ja menestystä tietotekniikasta!

 

Oletko kokenut kilpailutusten ja tarjousten osaaja – olisiko tässä sinun paikkasi?

Etsimme Bid Manageria vastamaan kilpailutustemme tarjousprosesseista

Tietokeskus on innovatiivinen yritys, joka etsii aina rohkeasti uusia toimintatapoja. Tästä on esimerkkinä edistyksellinen työasemat palveluna -hankintamallimme suurille organisaatioille. Asiakkaat ovat ottaneet PCaaS -mallimme innostuneesti vastaan ja nyt se on tarjolla myös Hanselin kautta.

Työasemat -palveluna -hankintamallimme säästää merkittävästi asiakkaidemme kuluja ja työaikaa suhteessa perinteisiin ja työläisiin leasing-malleihin.

Bid Managerin tehtävässä toimit osana Tietokeskuksen Julkishallinnon valtakunnallista liiketoimintayksikköä. Vastuualueellesi kuuluvat sekä julkishallinnon että B2B-yritysten IT-laitteiden ja laitteet palveluna -hankintojen kilpailutukset; niiden seuranta, tarjouspyyntöihin vastaaminen ja sopimusehtojen tarkastaminen.

Työskentelemme paljon myös etänä ja kotitoimistosi voi olla mikä tahansa Tietokeskuksen toimipisteistä Turussa, Helsingissä, Tampereella, Salossa, Porissa tai Oulussa.

Mihin osaamistasi tarvitaan?

Tehtävänäsi on kartoittaa itsenäisesti kilpailutuksia ja varmistaa, että Tietokeskus osallistuu kaikkiin tarjoamaamme soveltuviin IT-alan kilpailutuksiin. Huolehdit myös siitä, että vastaamme tarjouspyyntöihin vaaditulla tavalla ja oikeassa aikataulussa. Tarjoukset laadit yhteistyössä asiakasvastuullisen myyjän kanssa, mutta tarvittaessa toimit itsekin proaktiivisesti asiakkaan suuntaan.

Varmistat, että tilaus-toimitus-prosessista vastaavalla tiimillä, verkkokaupalla ja palvelunhallinnalla on aina oikeat tiedot sopimusten ehdoista. Merkittävimpien kilpailutusten osalta koordinoit myös tarvittavat sopimuskatselmoinnit Tietokeskuksen sisäisten sidosryhmien kanssa. Pääset itsekin vaikuttamaan tuotteistukseemme.

 

Menestyt tehtävässä jos sinulla on

  • Aiempaa kokemusta julkishallinnon hankinnoista, kilpailutuksista ja sopimuksista palveluntuottajan näkökulmasta
  • Hyvä ymmärrys liiketoiminnasta, jonka avulla pystyt hahmottamaan kannattavuuteen vaikuttavat asiat
  • Ymmärrystä dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) vaikutuksista kilpailutusprosessille
  • Hyvä ymmärrys palvelulaite -liiketoiminnasta – tunnet palvelulaitteen konseptin ja ymmärrät, mistä liiketoiminnan kulut ja katteet syntyvät
  • Tarkkuutta ja kyky havaita tarjouspyyntöjen ja sopimusten kaikista pienimmätkin yksityiskohdat ja pystyt kartoittamaan sopimuksiin liittyvät riskit
  • Ymmärrät sekä Tietokeskuksen että asiakkaan liiketoimintaa ja viet osaamisesi sujuvasti käytäntöön
  • Riittävä tietotekninen ymmärrys Tietokeskuksen tarjoamaan kuuluvista laitteista ja palveluista sekä valmiuksia päivittää osaamistasi jatkuvasti
  • Osaamista ja kykyä argumentoida vakuuttavasti sekä olet tottunut toimimaan asiakasorganisaatioiden päättäjien ja liiketoimintajohdon kanssa – kanssasi on mukava toimia
  • Oma-aloitteinen ja aktiivinen työskentelytapa etkä pelkää tuoda omia mielipiteitäsi esille
  • CRM:n käyttö on tuttua ja arvostat sen tiimin työskentelylle tuomia hyötyjä

 

Mitä tarjoamme sinulle?

Sinulla on keskeinen ja tärkeä rooli liiketoiminnassamme ja sen kannattavuuden varmistamisessa.  Tässä tehtävässä jokainen työpäivä on aidosti erilainen, sillä työsi on monipuolista. Tulet tiimiin, jossa on paljon osaamista eli tehtävä tarjoaa sinulle mahdollisuuden kehittää omaa osaamistasi.

Teemme töitä hybridimallissa, mikä antaa joustavuutta siihen, miten ja missä teet työtäsi.  Et kuitenkaan jää yksin, sillä työyhteisösi ja esihenkilösi tukevat sinua työssäsi.

Tietokeskus panostaa hyvinvointiisi – tarjoamme sinulle laajat työterveyspalvelut sekä liikunta- ja kulttuuriedut. Tarjoamme sinulle myös reilun palkan.

Arvojemme mukaisesti teemme työtä yhdessä, rohkeasti ja ennen kaikkea hyvällä fiiliksellä – esihenkilötyömme ja päivittäisjohtamisemme ovat saaneetkin henkilöstöltämme erittäin hyvät arviot. Meillä on rento työympäristö, jossa töitä tehdään hyvällä meiningillä ja jossa kaverit auttavat toisiaan.

Olemme kotimainen yritys, jossa päätöksenteko tapahtuu matalalla hierarkialla – meillä tarjotaan työntekijöille joustavuutta ja luottamusta eli sinulla on paljon vaikutusvaltaa omien työpäiviesi suunnittelussa

Tietokeskus panostaa osaamiseesi – olemmehan asiakkaamme osaavin kaveri kaupungissa! Meillä voi olla varma, että kollegasi ovat asiantuntevia ja palvelumme on huippulaatua. Meiltä löytyvät jatkuvasti kehittyvät teknologiat, sertifioidut asiantuntijat ja virtaustehokas palveluntuotanto.

Toimintakulttuurimme on asiakaslähtöinen – ymmärrämme asiakkaidemme liiketoimintaa ja siksi kykenemme aina tarjoamaan tuottavampia ja tehokkaampia ratkaisuja. Tarjoamme omaleimaisuutta ja uusia, rohkeitakin ratkaisuja sekä kehitymme jatkuvasti ja vastaamme ketterästi markkinan muutoksiin.

Haluatko tietää lisää tehtävästä?

Lisätietoja tehtävästä voit kysyä Liiketoimintajohtaja Juha Vesalalta, puhelin +358 40 095 6030 tai Bid Managerin tehtävässä tällä hetkellä toimivalta Markko Wianderilta, puhelin +358 44 790 5108 tai Liiketoimintajohtaja Ari Jaatiselta, puhelin +358 44 531 9634.

 

Onko tämä sinun paikkasi?

Lähetä hakemuksesi kirjautumalla hakijaksi rekrytointijärjestelmämme kautta, liittäen mukaan CV:n. Toivomme että kuulemme sinusta mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 5.6.2022