QA päivitetty 2.4.2024 

Q: Tietokeskus Yrityspalvelut (ent. MPY Yrityspalvelut Oyj) on sulautunut juridisesti Tietokeskus Finland Oy:öön 1.4.2024. Mitä tämä tarkoittaa?

Tietokeskus Yrityspalvelut Oy (y-tunnus 3008816-2) sulautuu emoyhtiöönsä Tietokeskus Finland Oy:ön (y-tunnus 0204687-0). Sulautumisen yhteydessä Tietokeskus Yrityspalvelut Oy:n y-tunnus lakkaa olemasta ja kaikki toiminta tapahtuu 1.4.2024 alkaen Tietokeskus Finland Oy:n y-tunnuksen alla.

Q: Miten fuusio vaikuttaa palveluihin tai sopimuksiin?

Arki jatkuu kanssamme kuten tähänkin asti – jatkamme palveluiden tuottamista normaalisti ja sopimuksenne säilyvät ennallaan.

Q: Muuttuuko palvelupisteen yhteystiedot?

Palvelupisteen puhelinnumero 030 670 3270 ja takaisinsoittonumero säilyvät ennallaan.

Pyydämme asiakkaitamme ottamaan uuden sähköpostiosoitteen helpdesk@tietokeskus.fi käyttöön 1.4. alkaen. Vanhasta osoitteesta servicedesk@mpy.fi on kuitenkin olemassa uudelleen ohjaus uuteen osoitteeseen 21.6. asti.

Q: Mikä muuttuu, kun palvelutuotannon ohjausjärjestelmä vaihtuu?

1.4. alkaen tiketit kirjataan Tietokeskuksen palvelutuotannon ohjausjärjestelmään. Tikettien ulkoasu ja sisältö päivittyvät  – viestimme näistä päivityksistä tarkemmin tiketeillä. Viestimme jatkossa myös aiempaa enemmän tiketin käsittelyn eri vaiheissa.

Q:  Mistä uudessa asiakasportaalissa on kyse ja miten saan sen yritykseni käyttöön?

Tarjoamme toukokuun alusta lähtien asiakkaillemme mahdollisuuden luoda tunnukset uuteen asiakasportaaliin. Asiakasportaalissa on erilliset näkymät yrityksenne loppu- ja pääkäyttäjille.

Loppukäyttäjät pääsevät näkemään omat työpyyntönsä, luomaan uusia työpyyntöjä ja reagoimaan työpyyntöihin. Pääkäyttäjät puolestaan näkevät portaalin kautta kaikki yrityksenne tiketit, voivat avata uusia työpyyntöjä ja reagoida niihin.

Olettehan yhteydessä omaan yhteyshenkilöönne mikäli haluatte tunnukset asiakasportaaliin. Tulemme myös mielellämme esittelemään portaalia teille tarkemmin!

Q: Mitä muutoksia CIO Dashboardiin on luvassa?

Uusi CIO Dashboard julkaistaan ma 6.5.  CIO Dashboardin keskeiset toiminnot säilyvät, mutta niiden esitystapa päivittyy.

Nykyinen CIO Dashboard ei päivity 1.4. jälkeen, mutta historiatiedot ovat käytettävissänne 30.6. asti

Valitettavasti  ylimenokauden aikana nykyisessä CIO Dashboardissa ei näy reaaliaikaista dataa huhtikuun osalta. Huhtikuun tiedot ovat näkyvissä 6.5. jälkeen uudessa CIO Dashboardissa.

Luvassa on vuoden 2024 aikana useita ominaisuuspäivityksiä CIO Dashboardiin ja parannuksia palvelutasoraportointiin.

Q: MPY Online on sulkeutunut. Miten teen jatkossa yritykseni laitehankinnat?

Tietokeskuksen Verkkokauppa palvelee MPY Onlinen asiakkaita 2.4. alkaen.
Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi ostoksille ja tutustumaan Tietokeskuksen verkkokauppaan. Tästä verkkokaupan QA:han ja ostoksille

Q: Mitä muutoksia juridinen fuusio tuo asiakkaille laskutukseen?

Näkyvin muutos asiakkaidemme suuntaan on laskun päivittynyt ulkoasu.

Pyydämme asiakkaitamme ottamaan käyttöön uuden sähköpostiosoitteen laskutus@tietokeskus.fi mahdollisia laskutusta koskevia tiedusteluja varten. Päivitämme tiedon uudesta sähköpostiosoitteesta myös laskuille.

Pyydämme laskujen käsittelijöitä huomioimaan päivittyneet pankkiyhteystietomme:

  • Yritys: Tietokeskus Finland Oy
  • Y-tunnus: 0204687-0 (FI02046870)
  • Tilinumero: IBAN FI2750000120359475, BIC OKOYFIHH


Q: Aiheuttaako järjestelmien ja toimintojen yhdistäminen viivästyksiä?

Pyrimme tekemään järjestelmien yhteensovittamisesta mahdollisimman sujuvaa. Kuitenkin tilapäisiä viivästyksiä on mahdollisesti odotettavissa – kiitämmekin kärsivällisyydestänne jo etukäteen mahdollisten tilapäisten viivästysten vuoksi, joita järjestelmien yhteensovittaminen saattaa aiheuttaa.

Q: Minulla on kysymys, johon tämä Q&A ei anna vastausta.
Mistä saan lisätietoja?

A: Ole yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi tai lähetä kysymyksesi Tietokeskuksen myynnin operaatioista vastaavalle Anssi Salliselle; anssi.sallinen@tietokeskus.fi / 040 901 1591.

 

 

Q: Miksi Tietokeskus osti MPY Yrityspalvelut Oyj:n?

A: Tietokeskuksen strategisena tavoitteena on olla suurin kotimainen pk-yritysten ICT-palveluiden palvelutarjoaja. Osana tätä strategiaa kasvamme myös yritysostoin.

Vahvistamme valtakunnallista asemaamme laajentumalla uusille paikkakunnille, erityisesti Itä-Suomessa. 

Tässä yrityskaupassa saimme 112 kovan luokan osaajaa osaksi Tietokeskusta.

Q: Mitä hyötyä yrityskaupasta on MPY asiakkaille?  

A: Tietokeskus on osaavin kaverisi kaupungissasi! Palvelemme asiakkaitamme nyt jopa 17 paikkakunnalla ympäri Suomen. Paikallisen tuen ja asiakastiimin lisäksi asiakkaidemme saatavilla on koko valtakunnallinen 500 huippuosaajan ammattitaito IT-ympäristösi kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi. 

Q: MPY Yrityspalvelut Oyj on nyt Tietokeskus Yrityspalvelut Oy.
Miksi ja mitä tämä tarkoittaa?

A: MPY Yrityspalvelut Oyj:n nimen muuttuminen 19.9.2023 Tietokeskus Yrityspalvelut Oy:ksi on juridinen nimen muutos. Tämä nimen muutos ei vaikuta tuottamiimme palveluihin tai sopimuksiin asiakkaidemme ja toimittajiemme kanssa.

Nimen muutos näkyy asiakkaiden suuntaan laskuilla, joissa laskuttavana yrityksenä on Tietokeskus Yrityspalvelut Oy. Laskutusyhteystiedot ja Y-tunnuksemme säilyvät ennallaan.  

Q: Säilyykö palvelut ennallaan? Onko luvassa uusia tuotteita tai palveluita? 

A: Arki jatkuu kanssamme kuten tähänkin asti. Tarjoaman yhdistäminen asiakkaiden hyödyksi on käynnistetty ja tulee jatkumaan pitkälle vuoteen 2024. Tarkoituksenamme on löytää MPY:n ja Tietokeskuksen palveluiden parhaat puolet. 

Tulemme aktiivisesti tiedottamaan asiakkaitamme kaikesta integraatioon liittyvästä hyvissä ajoin. Tämä koskee myös sekä olemassa olevia että mahdollisia uusia tuottamiamme palveluita.

Q: Mitä MPY-brändille tapahtuu? 

A: MPY Yrityspalveluiden brändi yhdistyy osaksi Tietokeskusta vaiheittain vuoden 2023 loppuun mennessä. MPY-brändi jatkaa matkaansa osana MPY Telecomia.