Jatkamme asiakkaidemme palvelemista ja turvaamme palveluidemme jatkumisen myös koronaviruspandemian aikana. Kokosimme tälle sivustolle yleisimmät kysymykset vastauksineen toiminnastamme haastavan poikkeustilanteen aikana.

 

Miten Tietokeskus varmistaa palveluidensa toimivuuden?

Palvelemme asiakkaitamme normaalisti. Tietokeskuslaiset siirtyvät etätöihin kaikissa tehtävissä, joissa etätyöskentely on mahdollista. Kaikki asiakaspalaverit siirretään pidettäväksi online-toteutuksina. Seuraamme ja noudatamme viranomaisten antamia ohjeita ja suosituksia koronaviruspandemian leviämisen estämiseksi.

Seuraamme aktiivisesti tilannetta. Meillä on valmiudet turvata asiakkaidemme palveluiden tuottaminen myös poikkeustilanteissa.

 

Miten Tietokeskus varmistaa laitteiden saatavuuden?

Koronavirusepidemia on laajentunut kansainväliseksi pandemiaksi. Toimituksissa tulee varautua viiveisiin ja häiriöihin. Suuremmissa tai kriittisissä tilauksissa tärkeintä on ennakointi ja suunnittelu yhdessä kanssamme. Olethan yhteydessä Tietokeskuksen yhteyshenkilöösi, jos kaipaat tarkennuksia tai lisätietoja tehtyyn tilaukseesi liittyen.

Tietokeskuksen Verkkokauppa palvelee asiakkaitamme normaalisti. Verkkokaupasta näet ajan tasalla olevan tuotesaatavuuden ja voit tilata laitteet työntekijöidenne kotiin toimitettuna.

 

Tiloissamme työskentelee Tietokeskuksen työntekijöitä.
Miten heitä on ohjeistettu toimimaan?

Kaikkia työntekijöitämme on ohjeistettu noudattamaan terveysviranomaisten antamia ohjeita viruksen leviämisen estämiseksi. Näihin ohjeisiin kuuluu mm. korostettu käsi- ja yskimishygieniasta huolehtiminen.

Noudatamme aina asiakkaidemme antamia määräyksiä.
Mikäli teillä on erityisohjeita liittyen työskentelyyn toimitiloissanne, pyydämme toimittamaan ne omalle Tietokeskus-yhteyshenkilöllenne.

 

Minulla on Tietokeskuksen työntekijän fyysistä läsnäoloa vaativa tukipyyntö. Kuinka toimin?

Pyrimme ratkaisemaan tukipyynnöt etänä. Koronaviruksen leviämisen estämiseksi pyydämme asiakkaitamme harkitsemaan kiireettömien, fyysistä läsnäoloa vaativien tukipyyntöjen siirtämistä eteenpäin.

Kiireelliset ja kriittiset tukipyynnöt hoidamme asiakkaidemme tiloissa normaalisti viranomaisten antamia hygieniaohjeistuksia noudattaen.

 

Olen karanteenissa tai juuri palannut ulkomailta.
Tarvitsen työvälineitä tai muuta IT-tukea kotiini. Kuinka toimin
?

Ole yhteydessä oman organisaatiosi tietohallintoon tai Tietokeskuksen yhteyshenkilöönne; pyrimme etsimään asiaan ratkaisun. Viranomaisten antamien määräysten mukaan emme voi mennä karanteeniin asetetun henkilön luokse.

 

Minulla on palaveri tai muuta aikataulutettua tekemistä sovittuna tietokeskuslaisten kanssa. Kuinka toimin?

Tietokeskuslaiset siirtyvät etätöihin kaikissa tehtävissä, joissa etätyöskentely on mahdollista. Kaikki palaverit käydään Teamsin välityksellä tai puhelimitse. Tämä ei vaadi toimenpiteitä asiakkailtamme – olemme teihin yhteydessä sopiaksemme mahdollisista uusista järjestelyistä sovittuihin tapaamisiin liittyen.

 

Tukipyyntööni ei ole vastattu.​ Onko palvelunne ruuhkautunut?

Etätyöskentelyyn liittyvät tukipyynnöt ovat hetkellisesti ruuhkauttaneet palvelumme​.
Pyydämme asiakkailtamme kärsivällisyyttä tämän erittäin poikkeuksellisen tilanteen keskellä. Ohjaamme lisäresursseja Helpdeskin toimintaan ja teemme parhaamme ratkaistaksemme tukipyynnöt mahdollisimman nopeasti.

 

Keneltä saan lisätietoja tilanteeseen liittyen?

Yhteyshenkilönne ja tukikanavanne palvelevat normaalisti. Seuraamme tilannetta ja viranomaisviestintää asiaan liittyen. Ajantasaista viestintää voit jatkossa seurata tältä sivulta.