Security Operations Center (SOC) -tietoturvapalvelu

SOC-palvelumme tuottaa sinulle 360°-näkymän tietoturvapoikkeamien tunnistamiseen sekä reagointiin selkeällä ja kilpailukykyisellä kuukausihinnalla. SOC-tietoturvakeskuksemme tunnistaa poikkeamat ja reagoi niihin ajoissa – väsymättä, 24/7. Palvelu auttaa saavuttamaan NIS2-direktiivin vaatimustenmukaisuuden.

Jatkuvaa tietoturvapoikkeamien tunnistamista ja reagointia

Vakavien tietoturvapoikkeamien aiheuttamat kulut ovat paljon suurempia kuin näihin varautumisen kulut.

SOC-tiimimme reagoi mahdollisiin ongelmiin, esimerkiksi rajaamalla ja eristämällä mahdollisen haittaohjelmatapahtuman. Työasemat, palvelimet, pilvipalvelut ja tiedot pysyvät turvassa riippumatta siitä, tehdäänkö töitä yrityksesi sisäverkosta vai muualta käsin.

Tietoturvapoikkeamien hallintakokonaisuus tunnistaa, havaitsee, luokittelee, rajoittaa ja toipuu havaituista tietoturvapoikkeamista reaaliaikaisesti, kanssasi sovitun palvelutason mukaisesti.

NIS2-vaatimustenmukaisuus

Varmista NIS2-vaatimustenmukaisuus SOC-palvelulla

Lokakuussa 2024 voimaan tullut NIS2-direktiivi koskee laajaa joukkoa suomalaisia yrityksiä ja julkishallinnon toimijoita. Lue tarkemmin NIS2-tietoturvavaatimuksista ja ketä NIS2 koskee.

NIS2-direktiivin mukaan tietoturvaloukkauksista on raportoitava 24 tunnin sisällä, mikä edellyttää käytännössä toimivaa SOC-palvelua. Vältä NIS2-direktiivin noudattamatta jättämisen seuraamukset.

”Olemme havainneet SOC-palvelun avulla sellaisia tietoturvapoikkeamia, joita emme olisi itse huomanneet. Pienelle sisäiselle IT-tiimille on myös tärkeää, että on olemassa taustavalvontaa, varsinkin kun omat työntekijät ovat lomilla tai sairaana.”

Mika Jääskelä
Tietohallintopäällikkö

Miksi Tietokeskuksen SOC-palvelu?

Mikä on tietoturvapoikkeama?

Tyypillinen esimerkki tietoturvapoikkeamasta on tilanne, jossa SOC-palvelu tunnistaa, että tietyn käyttäjän työasemaan on putkahtanut haittaohjelma, tai työasema käyttäytyy muulla tapaa oudosti. On siis syytä olettaa, että joku pyrkii pääsemään yrityksesi tietoihin tai verkkoon työaseman kautta.

Miten reagoimme tietoturvapoikkeamaan?

Kun tietoturvapoikkeama ilmenee, saa SOC-tiimi tilanteesta hälytyksen. Olemme sopineet kanssasi vakavuustason, jonka ylittävissä tilanteissa voimme eristää päätelaitteet, palvelimet ja käyttäjät muusta yrityksesi verkosta automaattisesti.

Kuinka hyvin yrityksenne käyttäjät, laitteet ja data on suojattu?

Lue käytännönläheiset vinkit yrityksen tietoturvan parantamiseksi.

Kiinnostuitko SOC-palvelustamme?

Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä.

Ajankohtaista

Uusinta uutta Tietokeskukselta IT-maailman kuumimmista aiheista