Security Operations Center (SOC) -tietoturvapalvelu
SOC-palvelumme tuottaa sinulle 360°-näkymän tietoturvapoikkeamien tunnistamiseen sekä reagointiin selkeällä ja kilpailukykyisellä kuukausihinnalla. SOC-tietoturvakeskuksemme tunnistaa poikkeamat ja reagoi niihin ajoissa – väsymättä, 24/7. Palvelu auttaa saavuttamaan NIS2-direktiivin vaatimustenmukaisuuden.
Jatkuvaa tietoturvapoikkeamien tunnistamista ja reagointia
Vakavien tietoturvapoikkeamien aiheuttamat kulut ovat paljon suurempia kuin näihin varautumisen kulut.
SOC-tiimimme reagoi mahdollisiin ongelmiin, esimerkiksi rajaamalla ja eristämällä mahdollisen haittaohjelmatapahtuman. Työasemat, palvelimet, pilvipalvelut ja tiedot pysyvät turvassa riippumatta siitä, tehdäänkö töitä yrityksesi sisäverkosta vai muualta käsin.
Tietoturvapoikkeamien hallintakokonaisuus tunnistaa, havaitsee, luokittelee, rajoittaa ja toipuu havaituista tietoturvapoikkeamista reaaliaikaisesti, kanssasi sovitun palvelutason mukaisesti.
Miksi Tietokeskuksen SOC-palvelu?
- Selkeä, kilpailukykyinen ja käyttäjäkohtainen hinnoittelu. Jatkuva, kuukausiveloitteinen palvelu.
- Tietoturvapoikkeamien valvonta 24/7 365. Juhlapyhät, toimistoaikojen ulkopuolella yms!
- Saat oman SOC-tiimin – et ulkoistettua palvelua.
- Panostamme voimakkaasti asiakkaidemme tietoturvan ja perustietotekniikan kehittämiseen – konsultoimme, koulutamme ja autamme tunnistamaan riskejä.
- Palvelu pohjautuu Microsoftin Defender- ja Microsoft Sentinel- teknologiaan ja soveltaa Microsoft 365-lisenssien parhaita kyvykkyyksiä.
- Mahdollista toteuttaa asiakaskohtaisia integraatioita. Et maksa turhasta!
- Palvelun moduulit toimivat aidon saumattomasti yhteen ja yhteensopivuudet säilyvät myös jatkossa palvelun kehittyessä.
Mikä on tietoturvapoikkeama?
Tyypillinen esimerkki tietoturvapoikkeamasta on tilanne, jossa SOC-palvelu tunnistaa, että tietyn käyttäjän työasemaan on putkahtanut haittaohjelma, tai työasema käyttäytyy muulla tapaa oudosti. On siis syytä olettaa, että joku pyrkii pääsemään yrityksesi tietoihin tai verkkoon työaseman kautta.
Miten reagoimme tietoturvapoikkeamaan?
Kun tietoturvapoikkeama ilmenee, saa SOC-tiimi tilanteesta hälytyksen. Olemme sopineet kanssasi vakavuustason, jonka ylittävissä tilanteissa voimme eristää päätelaitteet, palvelimet ja käyttäjät muusta yrityksesi verkosta automaattisesti.
Kuinka hyvin yrityksenne käyttäjät, laitteet ja data on suojattu?
Lue käytännönläheiset vinkit yrityksen tietoturvan parantamiseksi.
Tutustu tietoturvapalveluihimme

Kiinnostuitko SOC-palvelustamme?
Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä.
Ajankohtaista
Uusinta uutta Tietokeskukselta IT-maailman kuumimmista aiheista

Tietokeskus konserni on saanut syyskuussa käynnistyneet muutosneuvottelut päätökseen. Neuvotteluissa käsiteltiin suunnitelmia yhteiseen organisaatioon siirtymiseksi, toimintojen […]

Yhä useampi organisaatio omaksi ostamisen sijaan hankkii IT-laitteet palveluna – PCaaS (PC as a Service). Tämä ei ole pelkkä trendi, vaan merkittävä muutos kohti kustannustehokkaampaa, joustavampaa ja vastuullisempaa tapaa hallita työvälineitä.

”Vuosi 2025 on ollut kaksijakoinen. Olemme edenneet Enfon ja Tietokeskuksen integraatiossa odotuksia paremmin, mutta toivottua […]