Tiedätkö paljonko työntekijöiden ostamat IT-tarvikkeet oikeasti kustantavat yrityksellesi? 💸

Todennäköisesti et.

Todellista hintaa on vaikea hahmottaa, koska tarvikkeiden hintojen lisäksi mukaan täytyy laskea myös tuotevertailuun, ostamiseen ja kululaskujen kanssa säätämiseen kulunut aika. Puhumattakaan siitä, mitä muuta työntekijä voisi tuolla ajalla saavuttaa.

Väsäsimme laskurin, jolla voit arvioida paljonko IT-tarvikehankinnat todellisuudessa kustantanvat yritykselle, ja mitä ne voisivat maksaa, jos ostoprosessia hieman hienosäädettäisiin.

Laske todelliset kustannukset 👇

Syötä laskuriin tietosi, niin näet paljonko rahaa vuosittaisiin IT-tarvikehankintoihin todellisuudessa kuluu, kun työaika ja palkkakulut otetaan huomioon. Samalla näet, paljonko voisitte niissä säästää keskittämällä yhteen, ominaisuuksiltaan alusta asti yrityskäyttöön suunniteltuun hankintakanavaan.

Mihin laskuri perustuu? 🧐

Ostoksen hinta + hankintaan kulunut työaika = tarvikehankinnan todellinen kustannus 

Laskuri arvioi laitteen hinnan lisäksi työaikaa ja palkkakustannuksia, jotka tyypillisesti kuluvat organisaatiossa tarvikehankintojen tekoon. Pääset vertaamaan perinteisen ostotavan kustannuksia siihen, mitä se parhaimmillaan voisi olla.

Laskennan perusteena ovat mm.

  • Tarvikehankintojen keskihinta organisaatiossa
  • Toimihenkilöiden tuntipalkka
    • Keskimääräinen kuukausipalkka jaettuna efektiivisille työtunneille 146 h / kk, kun työajasta lasketaan vuosilomat pois
  • Kertoimena toimihenkilöiden, eli kululaskua vastaan tarvikkeita hankkivien työntekijöiden määrä

Laske tästä:

IT-tarvikkeiden hankinta

Sujuvoita ruljanssia ja säästä Tietokeskuksen verkkokaupalla

Kuten näkyy, halvin tuote ei aina ole yhtä kuin halvin hankintahinta. Verkkokauppamme ominaisuudet on rakennettu avaamaan näitä IT-hankintojen pullonkauloja.

Kaupasta löytyy mm. seuraavat ominaisuudet:

  • Tilaushistorian raportointi: Tarkista mitä olette ostaneet ja hyödynnä dataa tulevan vuoden budjetoinnissa.
  • Käyttöoikeuksien hallinta: Jaa verkkokaupan tunnarit työntekijöille ja esihenkilöille, luo hyväksyntäketjut ja määritä mitä he voivat kaupasta ostaa. Tee käyttäjähallinta keskitetystä yrityksesti Azure AD:sta.
  • Sopimusvalikoima ja -hinnat: Jos ostat toistuvasti samoja tuotteita, voit kysäistä sopimustuotteistamme.

Asiakkaiden suusta kuultua

 

“Tietokeskuksen verkkokaupassa on muokattu näkymä yrityksellemme sopimushintaisista tuotteista. Räätälöity oma tuotevalikoima tehostaa toistuvia IT-laite ja -tarvikeostojamme.

Tietokeskukselta saa asiantuntevaa apua tuotteiden käyttökohteista ja toimintaympäristöjen eri vaatimusten suhteen sekä vaihtoehtoisten tuotteiden löytämiseen, jos haluamaamme tuotetta ei ole saatavilla. Myyjämme toimialatuntemuksen myötä saamme tarvittaessa benchmarktietoa alan muiden toimijoiden laitekokemuksista ja -käytöstä.”

– Rami Laine, Team Lead, IT, Wetteri Yhtiöt -konserni

 

“Tietokeskuksen verkkokaupasta saamme yhdellä tilauksella niin oheislaitteet kuin esiasennetut tietokoneet.

Laitteista meillä on oma vakiotuotevalikoima, joka on helposti nähtävillä verkkokauppaa käyttäville henkilöille. Vakiovalikoimasta on helppo valita ne samat laitteet, mitä olemme tilanneet aikaisemminkin. Näin olemme saaneet keskitettyä laitteistoa tiettyihin malleihin, mikä helpottaa laitetukea.”

– Henri Mäkinen, ICT Manager, Consti Yhtiöt Oyj

“Tietokeskuksen verkkokaupassa on laaja ja sopivasti yritysmaailmaan suunnattu tuotevalikoima. Tarvitsemamme nimikkeet eivät ”huku massaan” niin kuin geneerisemmissä verkkokaupoissa.

Tilaaminen on myös helppoa kun konserniyhtiöiden tiedot ja ennakkoon sovitut hinnat ovat verkkokaupassa valmiina. Täten jää enemmän aikaa ns. ”oikeisiin töihin”.

– 200 henkilöä työllistävä konepajateollisuuden yritys

Varaa Henrin kalenterista 20 minuutin demo, niin näytämme miten verkkokaupan ominaisuudet voisivat jeesata teitä:


Haluaisitko kuulla lisää?

Kerromme mielellämme verkkokauppamme ominaisuuksista:

Henri Viheroja Laitemyynti, yritysasiakkaat 045 314 4141 henri.viheroja@tietokeskus.fi