Tiesitkö, että meitä tietokeskuslaisia on kaikkiaan yli 300 ja teemme työtä 7:llä eri paikkakunnalla? Näin neljä osaajaamme eri puolella Suomea tekevät kehitystyötä niin, että voimme palvella teitä mahdollisimman hyvin.

 

 

#1 Upouusi konesali tuo sinulle lisäturvaa

👉 Entistä parempi vikasietoisuus ja skaalautuvuus

👉 Vähemmän häiriöitä, nopeampia ja luotettavampia verkkoyhteyksiä

Olen projektipäällikkönä ”Vihreässä Mailissa”, joka on meidän sisäinen nimityksemme projektille, jossa Raision konesalimme muuttaa Vantaalle. Pääsemme Ficolon omistamaan moderniin ja uuden uutukaiseen konesaliin. Tämän lisäksi meillä on edelleen palvelintilaa myös Ficolon Ulvilan konesalissa.

Tarjoamme teille edelleen tismalleen samoja kapasiteetti- ja colocation -palveluja kuin ennenkin, mutta tämän projektin myötä voimme keskittyä laadukkaamman palvelun tuottamiseen, kun Ficolo hoitaa meille siihen tarvittavan infran eli tilat, sähköt, jäähdytykset, turvajärjestelyt ja muun tarpeellisen. Ficolon tilat täyttävät vaativatkin turvamääritykset ja sertifikaatit.

Modernisoimme samalla verkkopalvelujamme, niin että vikasietoisuus ja skaalautuvuus paranevat entisestään. Tämä merkitsee sinulle asiakkaana sitä, että huoltotoimenpiteet aiheuttavat entistä vähemmän häiriöitä ja voimme tarjota sinulle nopeampia ja luotettavampia verkkoyhteyksiä.

Uuden Vantaan konesalin myötä meillä on myös aiempaa paremmat mahdollisuudet tuottaa kahdennettua konesalipalvelua, kun varmuuskopiot sijaitsevat kahdessa eri maakunnassa.

Marja Ahkera, projektipäällikkö, Turku

#2 Verkkokaupan chatissa sinua palvelee asiantunteva ihminen

👉 Verkkokaupan chatissa sinua palvelee oikea ihminen, ei botti

👉  Verkkokaupassa on uusia, tuotteen löytämistä helpottavia oppaita

Kehitämme Tietokeskuksen verkkokauppaa aina sinua, asiakastamme ajatellen. Verkkokauppa on aina, 24/7 tavoitettavissa oleva tilauskanavasi, josta löydät omat sivut.

Olemme panostaneet siihen, että emme jätä sinua verkkokauppaan yksin, vaan asiakaspalvelun chatissa vastailee oikea, asiantunteva ihminen ja tarpeen mukaan tilauksissa auttaa myös oma nimetty myyjäsi.

Olemme tuoneet viime aikoina verkkokauppaan myös paljon kiitosta saaneita, oikean tuotteen löytämistä helpottavia oppaita. Meille on tärkeää, että tilaaminen, tilaustenkäsittely ja toimitukset sujuvat mahdollisimman nopeasti ja helposti, ja sen eteen teemme jatkuvasti omaa kehitystyötä sekä yhteistyötä valmistajien ja toimittajien kanssa.

On haastavaa ja innostavaa kehittää modernia teknologiaa hyödyntävää ja samalla mahdollisimman selkeää ja helppokäyttöistä verkkokauppaa.

Erja Hiltunen, eCommerce Specialist, Oulu

#3 Saat yhteyden asiakaspalveluumme entistä nopeammin ja useamman kanavan kautta

👉 Puhelimen lisäksi asiakaspalveluumme saa nyt yhteyden myös tekstiviestillä, sähköpostilla ja chatissa

👉 Puhelinjärjestelmän aiempaa selkeämmät valikkorakenteet ja kielivalinnat

👉 Asiakaspalvelun entistä lyhyemmät jonotusajat, laadukkaampi palvelu ja puhelun tallennus

Turun palvelupiste täytti 18.5. vasta vuoden, mutta siihen on mahtunut paljon uutta.

Viime syksynä aloitettu yhteistyö paikallisten opinahjojen kanssa konkretisoitui siten, että meillä aloitti kuukausi sitten kolme opiskelijaa työharjoittelussa. On hienoa antaa nuorille mahdollisuus opetella alansa töitä. Kaikki kolme siirtyvät kesätyöntekijöiksi harjoittelujakson jälkeen.

Meillä on järjettömän hyvä tiimihenki, jääkiekkotermein ”laitamme kroppaa eteen” – se kuvaa sitä intoa, jolla autamme teitä ja toisiamme. Tämä näkyy teiltä saamissamme NPS-suositteluluvuissa, huhtikuussa saimme 91 pistettä.

Talon sisällä tiimimme sai loppuvuonna henkilökohtaiset ”Vuoden Tulokas 2020”- ja ”Vuoden Valmentaja 2020” -tunnustukset ja pystit. On mukavaa olla valmentamassa voittavaa joukkuetta!

Maaliskuussa talon puhelinjärjestelmä vaihtui kontaktijärjestelmäksi, joka sisältää puhelinlinjojen lisäksi tekstiviestit, chatin ja sähköpostin. Suurin muutos teille asiakkaille ovat yhtenäiset valikkorakenteet ja kielivalinnat suomi ja englanti.

Automatiikka puheluiden välittämisessä on lyhentänyt odotusaikoja – toukokuussa palvelua sai keskimäärin 11 sekunnin jonotuksella. Soitot jakautuvat nyt tasaisesti tekijöiden kesken, jolloin puheluvirta on tasaista ja voimme panostaa teidän entistä parempaan palveluun. Uutta on myös puheluiden tallentuminen.

Seuraava kehitysaskel on chat-ominaisuus, integroinnit Tietokeskuksen omiin järjestelmiin ja mahdollisuudet tuottaa monipuolisia raportteja, jotka parantavat ennustettavuutta. Vaikka järjestelmä vaihtui jo, niin kyllä paras on vielä tulematta!

Ville Karvanen, tiimiesimies, “Vuoden valmentaja”, Turku

#4 Saat tarkoin harkittuja ratkaisuja palvelinympäristön parantamiseksi

👉 Palvelujärjestelmät kehittyvät koko ajan paremmaksi

👉 Tarjotessamme sinulle IT-ratkaisuja, katsomme koko tilanteesi ja osaamme tarjota sinulle moderneja kokonaisuuksia, jotka ovat usein edullisempia, vikasietoisempia, helppokäyttöisempiä ja skaalautuvia

Tampereella on positiivinen aikaansaamisen meininki ja tuntuu hyvältä, kun olemme voineet kehittää asiakkaidemme järjestelmiä paremmiksi.

Esimerkki valaisee parhaiten, mitä tämä käytännössä tarkoittaa. Erään asiakkaan kohdalla otimme vanhojen palvelimien päivityksen yhteydessä koko palvelinympäristön tarkasteluun. Kiinnitimme huomiota siihen, että käytössä ollut oma virtualisointialusta olisi kaivannut pian päivitystä, mutta se muodosti liiketoimintariskin ja vähentyneen käytön takia myös tehottoman ja joustamattoman kulurakenteen.

Suunnittelimme ympäristön uudelleen Tietokeskuksen ja Microsoftin tarjoamien kapasiteetti- ja pilvipalveluiden päälle. Lopputuloksena asiakkaalle löytyi ratkaisu, joka on edullisempi, vikasietoisempi, helpommin ylläpidettävä ja jonka kustannukset skaalautuvat käytön mukaan, toisin kuin vanhassa omistuspohjaisessa mallissa.

Sakari Tamminen, Palvelupäällikkö, Tampere